خنیفر: تحول اساسی در جامعه ازنظام تعلیم و تربیت آغاز می شود

رئیس دانشگاه فرهنگیان گفت: بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته امروز در سایه توجه به نظام آموزش و پرورش خود به جایگاه کنونی دست یافته‌اند؛ اما متاسفانه در کشور ما بودجه دانشگاه فرهنگیان معادل با یک وزارتخانه کوچک است.

حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تاثیر آموزش دانشگاه‌ها بر کنترل آسیب‌‌‌‌‌‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد گفت: بیشترین مقبولیت اصناف، همچنین پایین‌ترین میزان آسیب‌های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد مربوط به قشر معلمان است که علاوه بر تامین امنیت روانی و اجتماعی خود به دلیل منش و شیوه صحیح زندگی اثر گذاری مثبت و تاثیر گذاری را بر تربیت نسل فردای جامعه دارند.

وی افزود: چه بسیار معلمانی در طول تاریخ آموزش و پرورش داشتیم که برای نجات دانش آموزان جان خود را به خطر انداختند و در مراحل مختلف زندگی، اثر گذاری فراوانی بر زندگی دانش آموزان داشتند؛ بنابراین آموزش معلمان در دانشگاه فرهنگیان پایه‌‌ای بر تربیت نسل آینده ایران است.

رئیس دانشگاه فرهنگیان یاد آورشد: اگر در آموزش به دانشجویان و دانش آموزان تنها به مهارت‌‌های آموزشی تکیه نکنیم و آموزش‌‌های پرورشی را نیز مد نظر قرار داده و مهارت‌‌های زندگی را آموزش دهیم قطعا بسیاری از آسیب‌‌های اجتماعی در سایه فراگیری صحیح این مهارت‌ها کاهش یافته و سرمایه انسانی نیروی فعال اجتماع در جهت آبادانی کشور به کار گرفته خواهد شد.

خنیفر خاطر نشان کرد: اگر روزی بخواهیم تحول اساسی در جامعه ایجاد کنیم باید از نظام تعلیم و تربیت شروع کنیم بسیاری از کشورهای پیشرفته و توسعه یافته امروز در سایه توجه به نظام آموزش و پرورش خود به جایگاه کنونی دست یافته‌اند؛ اما متاسفانه در کشور ما بودجه دانشگاه فرهنگیان معادل بایک وزارتخانه کوچک است.

وی تاکید کرد: با هر بودجه‌‌ای که از جای دیگر کسر و به آموزش و پرورش اضافه شود یک زندان و یک ناهنجاری تعطیل می‌شود و ارگان‌‌‌های مختلف همچون وزارت علوم، سازمان امور استخدامی و مقام معظم رهبری با عنایت ویژه‌ به این دانشگاه کمک بسیاری به توسعه و حل مشکلات دانشگاه فرهنگیان داشتند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان متذکر شد: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان یک میلیون مترمربع در کل کشور ساختمان دارد که 60 درصد آن فرسوده است و نیازمند کمک و توجه دولت است. تا به امروز پیگیری‌‌‌‌‌‌های لازم انجام شده اما هنوز نتیجه ثمر بخشی نداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 970554

وب گردی

وب گردی