کاهش قیمت مرغ به ضرر مرغداران و تولیدکنندگان است

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی گفت: در حال حاضر مرغ به مقدار کافی و بیش از نیاز معمول مردم  با قیمت مناسب درسطح شهر یافت می شود و تعداد مرغ های منجمد و مانده بسیار کمتر از گذشته شده است.

محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز اظهار کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده حدود 5 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود. همچنین قیمت این کالای مصرفی در میدان بهمن و کشتارگاه به 7 هزار و 200 تومان رسیده است که احتمال می‌رود تا آخر وقت امروز کمتر از این هم شود.

او در خصوص قیمت مرغ در فروشگاه های سطح شهر افزود: واقعیت این است که نظارت مستقیمی بر فروشگاه های سطح شهر نمی‌شود همین دیروز بنده به یک فروشگاهی در یکی از محله‌های تهران مراجعه کردم، فروشنده گفت که قیمت مرغ‌ها باهم متفاوت است و یکی از آنها که مربوط به یک شرکت یا کشتارگاه خاص بود را کیلویی 12 هزار تومان عرضه می‌کرد و پس از انتقاد بنده از این قیمت گذاری پاسخ داد که این قیمت 7 تا 8 هزار تومان روی کاغذ است و ما با توجه به قیمت کالاهای مصرفی دیگر قیمت مرغ را تعیین می‌کنیم.

یوسفی ادامه داد: پس در واقع یک گوشه از شهر ممکن است مرغ را به قیمت 7 هزار و 500 تومان عرضه کند و یک گوشه ی دیگر آن به قیمت 12 هزار تومان؛ ولی قیمت اصلی و واقعی که برای میادین میوه و تره بار تعیین کرده اند 8 هزار و 150 تومان است. در حال حاضر مرغ به مقدار کافی و بیش از نیاز معمول مردم با قیمت مناسب درسطح شهر یافت می‌شود و تعداد مرغ های منجمد و مانده بسیار کمتر از گذشته شده است.

یوسفی تصریح کرد: همان طور که می‌دانیم قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته کاهش چشمگیری داشته است و حدود 3 هزار تومان ارزان‌تر شده است؛ اما این کاهش قیمت به ضرر مرغداران و تولیدکنندگان است چون با این وضعیت، تولید و پرورش مرغ برای این صنف توجیه و منفعت خاصی ندارد و اگر در هفته آتی قیمت این کالای مصرفی افزایش نیابد قطعا مشکلات زیادی برای تولید کنندگان و مرغداران و در نهایت عموم مردم ایجاد می شود.

او در خصوص علت روند نزولی قیمت مرغ به کاهش قدرت خرید مردم در پایان ماه و ایام عزادارای ماه محرم و توزیع نذری‌ها اشاره کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970564

وب گردی

وب گردی