دانشگاه بهترین بستر در انتقال ارزش های قیام امام حسین (ع) است

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری گفت: اگر فضای مناسبی برای انتقال اهداف اصیل نهضت امام حسین (ع) فراهم شود دانشگاه بهترین بستر در انتقال درست این ارزش‌ها به نسل آینده است و استادان دانشگاه تاثیر بسیاری در انتقال این ارزش ها به دانشجویان دارند.

دکتر محمد جعفر هرندی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره اهداف اصلی قیام کربلا و چگونگی انتقال این ارزش‌‌ها توسط استادان و دانشگاهیان گفت: استادان دانشگاه به طور قطع تاثیر بسیاری در انتقال این ارزش ها به دانشجویان دارند و اگر فضای مناسبی برای انتقال اهداف اصیل نهضت امام حسین (ع) فراهم شود دانشگاه بهترین بستر در انتقال درست این ارزش‌ها به نسل آینده است.

وی افزود: متاسفانه در حال حاضر طی سالیان بسیار، تحریفات بسیاری که ریشه‌ای در واقعیت این نهضت انسان ساز داشته باشد به وجود آمده و قطعا باید به طور بنیادین آگاهی لازم به مردم ارائه شود تا پیام اصلی قیام امام حسین(ع) به نحوی صحیح به نسل‌های بعد منتقل شده و اصالت این حماسه تاریخی در جهان طنین انداز شود.

عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرری در ادامه خاطر نشان کرد: بزرگ‌ترین درس نهضت عاشورای امام حسین پیام پایمردی و وفای به عهد، ایستادگی و آزادی خواهی بود که می تواند الگویی حقیقی برای تمام جهانیان باشد و چه بسیار غیرمسلمانانی که بارها در کتب نگارشی خود روح ظلم ستیزی و عدالت‌خواهی این بزرگ مرد عرصه دین و دنیا را ستوده‌اند.

هرندی یاد آورشد: هیئت‌‌های دانشجویی در مراسم‌های مذهبی همچون ایام محرم حضوری فعال دارند؛ اما متاسفانه ابتکار و تفاوت خاصی در برگزاری مراسم این گروه با مراسم‌های مذهبی که خارج از دانشگاه توسط عامه مردم برگزار می‌‌شود وجود ندارد. آنچه که مهم است ایجاد خلاقیت و نوآوری در انتقال این ارزش‌‌‌‌ها به شیوه‌هایی متفاوت در قالب دانشگاه است که اگر چنین روندی در مراکز آموزش عالی به‌وجود آید قطعا اثر گذاری مناسب‌‌تری را بر قشر فرهیخته دانشجو خواهد داشت.

وی در پایان تاکید کرد: در بسیاری از کتب معتبر شیعه و بزرگان دین توصیه به مدح و یادآوری این واقعه انسان ساز شده است و اموری مثل قمه زدن و و زنجیر زنی از مواردی است که جز تحریفات این حماسه تاریخی به حساب می‌‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر: 970584

وب گردی

وب گردی