اسکناس جعلی ۱۰ هزار تومانی، جاعلان را گرفتار کرد+ عکس

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری جاعلان حرفه ای اسکناس های رایج کشور خبر داد که قبل از تهیه و توزیع ارزهای خارجی مجعول دستگیر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گروهی حرفه ای در زمینه جعل اسکناس های رایج کشور خبر داد وگفت: در مورخه 26 مرداد 1397 جوانی حدودا 30 ساله با مراجعه به ایستگاه مترو جهاد قصد خرید بلیط مترو را داشت که متصدی فروش بلیط به جعلی بودن اسکناس 10 هزار تومانی ارائه شده از سوی این شخص مشکوک می‌شود.

بلافاصله موضوع به پلیس مترو اطلاع داده شد؛ با حضور پلیس این شخص دستگیر شده و در بازرسی اولیه از وی تعداد 14 اسکناس 10 هزار تومانی و دو قطعه تراول چک 50 هزار تومانی کشف و ضبط می شود.

با انتقال متهم به کلانتری 105 سنایی و در بررسی اسکناس و تراول چک‌های کشف شده، جعلی بودن تمامی اسکناس‌های مکشوفه محرز و پرونده مقدماتی با موضوع جعل اسکناس رایج کشور تشکیل شد؛ متهم نیز جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

متهم به نام حمید ( متولد 1367 ) که از مجرمین سابقه دار با دو فقره سابقه دستگیری است، در تحقیقات اولیه منکر اطلاع از جعلی بودن اسکناس و تراول چک ها شده ، مدعی می شود که آنها را در ازای کار در یک پروژه ساختمانی در شهرستان قزوین از پیمانکار ساختمان دریافت کرده است.

در شرایطی که حمید قادر به معرفی پیمانکار ساختمانی در شهرستان قزوین نبود ، در ادامه تحقیقات به ناچار لب به اعتراف گشوده و صراحتا به اطلاع داشتن از مجعول بودن اسکناس ها اعتراف می کند.

متهم در اعترافات خود بیان داشت که اسکناس و تراول چک ها را بواسطه صاحب یک سفره خانه سنتی در محدوده خیابان مطهری دریافت کرده است.

بلافاصله کارآگاهان تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه سوم پلیس آگاهی به نشانی سفره خانه مراجعه و اقدام به دستگیری صاحب سفره خانه می‌کنند.

صاحب سفره خانه در همان تحقیقات اولیه صراحتا از مجعول بودن اسکناس‌های کشف شده از حمید و همچنین تهیه دو بسته ی 100 برگی اسکناس 10 هزار تومانی از شخص دیگری به نام محمد . م (متولد 1366) اعتراف کرد که در ادامه محمد نیز دستگیر و صراحتا به عضویت داشتن دریک گروه جعل و توزیع اسکناس و تراول چک های اعتراف کرد.

در ادامه اقدامات پلیسی جهت شناسایی و دستگیری این گروه از متهمین در زمینه جعل اسکناس های رایج کشور ، کارآگاهان اقدام به دستگیری دو متهم دیگر از جمله سرکرده گروه به نام کریم . ع ( متولد 1350 ) کردند.

در زمان دستگیری،کریم با اطلاع از حضور کارآگاهان قصد داشت تا با یک دستگاه خودرو پراید از محدوده سفره خانه محل تردد متهمین متواری شود که با واکنش سریع کارآگاهان دستگیر و در بازرسی از خودرو مقادیر قابل توجهی اسکناس و تراول چک مجعول کشف شد.

متهم پس از انتقال به پایگاه سوم پلیس آگاهی صراحتا به جعل و تهیه اسکناس و تراول چک های کشف شده اعتراف کرد که با شناسایی مخفیگاه وی در حاشیه شرق تهران، کارآگاهان پایگاه سوم آگاهی در بازرسی از این محل موفق به کشف تعداد دیگری از اسکناس ها و تراول چک های جعلی شدند.

در بازرسی از مخفیگاه متهم اصلی پرونده کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که کریم . ع اقدامات اولیه جهت جعل ارزهای خارجی از جمله دلار آمریکا را انجام داده و قصد تهیه و توزیع ارزهای مجعول را داشته که قبل از هرگونه اقدام در این خصوص دستگیر شده است.

سرهنگ کارآگاه کامیار چهری، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: در ادامه تحقیقات و با کشف دیگر آلات و ادوات مورد استفاده در تهیه اسناد مجعول مشخص شد که متهم اصلی پرونده در زمینه جعل اسناد مالکیت و دیگر اوراق دولتی نیز فعالیت داشته است که هماهنگی های لازم با بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه 6 تهران انجام شده و متهمین با قرار قانونی و جهت ادامه تحقیقات در اختیار پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 970604

وب گردی

وب گردی