تحریم های آمریکا به تحقق هدف 20 ساله پوتین کمک کرد

خبرگزاری بلومبرگ در گزارشی تاکید کرد که تحریم های آمریکا توانسته آنچه را که پوتین در 20 سال گذشته به دنبال آن بوده، محقق کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، خبرگزاری بلومبرگ آمریکا اعلام کرد که تحریم های آمریکا تجار و صاحبان کسب و کار در روسیه را مجبور می کند تا دارایی های خود را نزد بانک های روسی سپرده و این همان چیزی است که ولادیمیر پوتین از 20 سال گذشته برای آن تلاش می کرد.

این رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع افزود: مسئله قابل توجه خروج سریع پول به سوی کشور صاحب سرمایه است و این مسئله پس از آن اتفاق افتاد که شرکت های متعلق به آلگ دریپاسکا و ویکتور فکسلبرگ از سرمایه داران روسی، ظرف چند ساعت در پی تحریم های آمریکا چند میلیارد دلار خسارت دیدند، در نتیجه دیگر تجار و سرمایه داران روسی نیز نسبت به مسئله نگران شدند.

بلومبرگ ادامه داد: هنوز مشکل است که میزان بازگشت اموال به روسیه محاسبه شود؛ اما به طور مثال بانک «سیبر بانک» روسیه اخیراً اعلام کرد میزان سپرده های شرکت ها در مدت زمان ژانویه تا آگوست سال جاری 89 میلیارد دلار افزایش یافته و سرمایه ها در حال بازگشت به روسیه است.

بلومبرگ تاکید کرد: دولت ترامپ ناخواسته با این اقدام خود به ولادیمیر پوتین کمک کرد تا به هدف خود برای بازگرداندن سرمایه های مهاجر به روسیه دست یابد که از 20 سال گذشته در تحقق آن ناکام مانده بود.

کد خبر: 970614

وب گردی

وب گردی