کدام دانشکده های  واحد تهران مرکزی به مجتمع سوهانک منتقل شدند؟

6 دانشکده واحد تهران مرکزی که شامل 12 ساختمان در سطح شهر تهران بود به مجتمع سوهانک منتقل و از مهرماه سال جاری فعالیت آموزشی و پژوهشی آن آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، فضای دانشگاه و محیطی که دانشجویان در آن تحصیل می‌کنند قطعا یکی از مهم‌ترین ارکان شکلی آموزش است. دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی یکی از واحدهای مهم دانشگاه آزاد در استان تهران است که قدیمی‌‌ترین واحد دانشگاه آزاد محسوب می‌شود. تجمیع دانشکده‌‌های این واحد دانشگاهی در کنار هم انسجام مناسبی را به وجود آورده که قطعا دستاوردی بزرگ برای دانشگاه آزاد محسوب می‌‌شود.

مجتمع سوهانک متعلق به کمیته امداد امام خمینی (ره) بود که از حدود 5 سال پیش مذاکراتی بین آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس وقت هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی و کمیته امداد آغاز شده بود که با توجه به قابلیت کاربری آموزشی، این مجتمع در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفت.

این توافقات بنا به دلایلی مسکوت مانده بود تا اینکه در دور جدید مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، به دستور دکتر ولایتی به منظور رفاه حال دانشجویان که یک مرکز آموزشی در شأن دانشگاه آزاد اسلامی و فضای رفاهی مناسبی داشته باشند، مذاکرات برای خرید این مجتمع از سر گرفته شد.

6 دانشکده واحد تهران مرکزی که شامل 12 ساختمان در سطح شهر تهران بود، به این مجتمع منتقل و از مهرماه سال جاری فعالیت آموزشی و پژوهشی آن آغاز شد.

پس از توافقات نهایی در تاریخ ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ به صورت رسمی حراست کمیته امداد، مجتمع را به طور کامل به حراست دانشگاه آزاد اسلامی تحویل داد.

در همین خصوص دکتر محمد سپهری جانشین رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره انتقال دانشکده‌‌‌های این واحد دانشگاهی به مجتمع سوهانک گفت: انتقال قطعی دانشکده‌های مدیریت، علوم اجتماعی، روانشناسی، رسانه و ارتباطات، تربیت بدنی، حقوق، اقتصاد و حسابداری و علوم سیاسی به مجتمع ولایت سوهانک انجام شده و کلیه امکانات لازم برای دانشجویان فراهم است.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی اظهار داشت: انتقال دانشکده هنر با راه اندازی زیرساخت‌های لازم در حال انجام است و دانشجویان ورودی جدید فعالیتهای آموزشی خود را در مجتمع سوهانک آغاز می‌کنند.

جانشین رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی درخصوص رفت و آمد دانشجویان به این منطقه، گفت: ایستگاه مترو در نزدیکی مجتمع ولایت سوهانک قرار دارد و دانشجویان می توانند از این وسیله نقلیه عمومی استفاده کنند. علاوه بر این، پارکینگ‌هایی در جوار این مجتمع برای دانشجویانی که با وسیله نقلیه شخصی به دانشگاه رفت و آمد می کنند، در نظر گرفته شده است. توصیه ما به دانشجویان عزیز، استفاده از وسایل نقلیه عمومی خصوصا مترو و اتوبوس‌های تندرو است.

سپهری یادآور شد: در مجتمع ولایت، فضای علمی و آموزشی مناسبی در نظر گرفته شده است و اعضای محترم هیات علمی می توانند با دانشجویان تعامل و ارتباط نزدیک‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: دانشکده‌های فنی و مهندسی، معماری، شهرسازی و علوم پایه واحد تهران مرکزی نیز در مجتمع آیت‌الله هاشمی‌ رفسنجانی پونک واقع‌شده و دارای تجهیزات و امکانات مناسب آزمایشگاهی و دانشگاهی است.

جانشین رئیس دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی تاکید کرد: دانشکده‌های علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، علوم اجتماعی و دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی نیز به مجتمع ولایت سوهانک انتقال یافته است؛ به عبارت دیگر تمام دانشکده‌های مجتمع ولیعصر(عج) دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌مرکزی به جز دانشکده‌ ادبیات به مجتمع ولایت سوهانک منتقل و فعالیت‌های علمی و آموزشی خود را به‌طور رسمی شروع کرده‌اند.

گفتنی است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران‌جنوب دارای تعدادی دانشکده است که به صورت پراکنده در نقاط مختلف شهر قرار دارند و بر اساس تصمیمات اخذشده فرآیند تجمیع این دانشکده‌ها از تابستان جاری آغاز شده است. سه دانشکده مدیریت، حسابداری، حقوق و علوم سیاسی دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب از مهر 97 در مجتمع ولیعصر(عج) که سابقا متعلق به واحد تهران مرکزی بود متمرکز شدند. مجتمع‌ ولیعصر‌ در کنار گذر اتوبان‌ امام‌علی و جنب بیمارستان‌ بوعلی‌ قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970630

وب گردی

وب گردی