«ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت» منتشر شد

«ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت» به عنوان نخستین کتابی که بررسی جامعی بر روی ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت برای جراحی ارتوپدی، از نظر مهندسی و بیولوژی انجام داده، منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت» نوشته نارندرا بی، داهوتره، سمیهان اس، جوشی با ترجمه احسان شکوری توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال منتشر شد.

کتاب «ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت» نخستین کتابی است که بررسی جامعی بر روی ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت برای جراحی ارتوپدی، از نظر مهندسی و بیولوژی انجام داده است و ماهیت چند بعدی آن در بررسی موضوعات متنوع وابسته به جراحی ارتوپدی می‌تواند از ویژگی‌های منحصر‌به‌فرد آن در بازار کتاب باشد که می‌تواند منبع ارزشمندی برای دانشمندان، مهندسان و دانشگاهیان در زمینه مهندسی زیستی، مهندسی پزشکی و ... قرار بگیرد.

روش‌های بی‌شماری در جراحی ارتوپدی متداول بر مبنای عملیات مکانیکی شکل گرفته‌اند و روش‌هایی همچون ماشین کاری با لیزر، میکروویو، پرتو یونی، آلتراسونیک، جت آب و... در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارند و به عنوان جایگزینی بالقوه برای عملیات مکانیکی معمولی در ماشین کاری استخوان محسوب می‌شوند که بخش‌هایی از آن در کتاب تشریح شده است. همچنین این کتاب با تشریح انواع جراحی ارتوپدی و تأثیر اجتماعی و اقتصادی آن آغاز می‌شود و حاوی مطالب مفیدی درباره پیچیدگی عمل جراحی ارتوپدی و ساختمان پیچیده استخوان است.

کتاب «ماشین‌کاری استخوان و بافت‌های سخت» نوشته نارندرا بی، داهوتره، سمیهان اس، جوشی با ترجمه احسان شکوری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی در 233 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه با قیمت 25 هزار تومان توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال راهی بازار کتاب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970631

وب گردی

وب گردی