«مکانیک سیالات زیستی» منتشر شد

کتاب «مکانیک سیالات زیستی» نوشته شاهرخ شجاعی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، دانش مکانیک سیالات زیستی بخشی از مهندسی پزشکی است که به تبیین مهندسی رفتارها و بیان فیزیکی خصوصیات سیالات زیستی بر پایه ریاضیات در شرایط پاتولوژیک می‌پردازد. تحلیل پدیده‌شناسانه جریان خون در سیستم قلب و عروق، تحلیل بر هم کنش خون و دیواره عروق، بررسی خواص فیزیکی میکروسکپی و ماکروسکپی خون، نقش سن و برخی بیماری‌های خاص در مدل‌سازی این سیستم پیچیده سیالاتی و در نهایت تحلیل جریان‌های هوا در مسیرهای هوایی دستگاه تنفسی و تحلیل نشست ذرات تنها بخشی از موضوعات مطروحه در این شاخه مهندسی پزشکی هستند.

نویسنده کتاب در این باره می‌گوید: دانش مکانیک سیالات بیولوژیک شاخه جذابی از مهندسی پزشکی است که به تبیین رفتار و ویژگی‌های سیالات حیاتی می‌پردازد. در طول سالیانی که مشغول تدریس این واحد درسی را برای دانشجویان کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی گرایش بیومکانیک بودم، به طور ناخودآگاه با متون مختلف علمی این شاخه ارتباط نزدیکی داشتم و هدف از نگارش این کتاب تهیه یک منبع مفید و کوتاه است تا دانشجویان بتوانند در اندک زمان یک نیمسال آشنایی کاملی با اهم مسائل مطرح شده در علم مکانیک سیالات زیستی پیدا کنند.

این کتاب در هشت فصل تدوین شده است و شامل تاریخچه گردش خون سیستمی و ریوی، مروری بر کارکرد قلب، بررسی مختصر کارکرد دریچه‌های قلبی، خون و بیومکانیک عروق خونی، معرفی مدل فشرده برای سیستم‌های شریانی، تحلیل ric مدل فشرده، سیسیتم شریانی واداشته و تحلیل جریان خون است.

کتاب «مکانیک سیالات زیستی» نوشته شاهرخ شجاعی در 187 صفحه، شمارگان یک هزار نسخه و با قیمت 12 هزار تومان توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970633

وب گردی

وب گردی