«آناتومی در رادیولوژی» کتابی در تشریح رادیوگرافی اندام‌های بدن

کتاب «آناتومی در رادیولوژی» کتابی است که در هر فصل به تشریح رادیوگرافی هر یک از اندام‌های بدن انسان می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، رادیوگرافی یکی از روش‌های تصویربرداری پزشکی است که با استفاده از آن می‌توان به نحوی درون بدن انسان را دید و از بعضی بیماری‌های آن اطلاع پیدا کرد. پرتوهای X هنگام عبور از درون بدن به میزان متغیری جذب می‌شوند و قابلیت مشاهده ساختمان‌های طبیعی و بیماری‌ها وابسته به همین جذب افتراقی است. این روش با استفاده از تابش اشعه ایکس X-ray ( اشعه رونتگن) به قسمتی از بدن انسان می‌تواند تصویر مورد نیاز را تهیه کند.

این علم انواع متفاوتی دارد و پایه‌ای‌ترین نوع آن را رادیوگرافی ساده می‌گویند. رادیوگرافی ساده اولین نوع تصویربرداری با اشعه ایکس است که توسط بشر اختراع شده و هنوز به‌طور وسیعی از آن استفاده می‌شود. نماهای رادیوگرافیک براساس مسیر عبور پرتوهای اشعه x توصیف می‌شود و کتاب «آناتومی در رادیولوژی» درباره انواع رادیوگرافی است و هر فصل به تشریح رادیوگرافی در هر یک از اندام‌های بدن انسان می‌پردازد که این بررسی‌ها شامل سر، گردن، نخاع، قفسه سینه، شکم، اندام فوقانی و همچنین فصلی مختص به کودکان است.

قسمت اعظم این کتاب مختص به تصاویری از آناتومی بدن است و به تشریح هر یک از اندام‌های بدن انسان برای درک بهتر مطالب کمک می‌کند.

کتاب «آناتومی در رادیولوژی» نوشته فاطمه پیغمبری، حسین صالحی‌اردلی و حکیمه‌السادات مهمان‌دوست در 295 صفحه و در قطع رحلی، با شمارگان 2 هزار نسخه و قیمت 20 هزار تومان توسط سازمان انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970635

وب گردی

وب گردی