آمریکا: به کره شمالی کمک کنید، تحریم تان می کنیم

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در نشست خبری مدعی شد کره شمالی به استفاده از تاکتیک‌های مختلف برای دور زدن تحریم‌های سازمان ملل ادامه می‌دهد و در همین راستا واشنگتن در اعمال تحریم علیه کسانی که به پیونگ یانگ کمک کنند، درنگ نخواهد کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن در اعمال تحریم علیه کسانی که به کره شمالی برای دست یافتن به سوخت کمک کنند، درنگ نخواهد کرد.
به نظر می رسد که اشاره مستقیم این اظهارات به روسیه باشد. سفیر آمریکا در سازمان ملل چند روز قبل چنین اتهامی را متوجه مسکو کرده بود.
هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین راستا گفت که کره شمالی همچنان به اتخاذ تاکتیک هایی برای فرار از تحریم های سازمان ملل ادامه می دهد و دولت های عضو سازمان ملل باید انتقال سوخت از یک کشتی به کشتی دیگر برای کره شمالی را ممنوع سازند و کشور‌های عضو سازمان ملل باید مانع انتقال سوخت‌های فسیلی از طریق محموله‌های دریایی به کره شمالی شوند.

او به روسیه هشدار داد که آمریکا در تحریم اشخاص، نهاد‌ها یا شناور‌هایی که از فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی حمایت کنند، تعلل نمی‌کند.
وی اظهار داشت: «آمریکا در اعمال تحریم ها علیه هر شخص، نهاد یا کشتی که از فعالیت های غیرقانونی کره شمالی حمایت کند، بدون توجه به ملیت آن درنگ نخواهد کرد.»
نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد واشنگتن «شواهد پیوسته و گسترده ای درباره نقض تحریم های کره شمالی از سوی روسیه» در اختیار دارد.

کد خبر: 970638

وب گردی

وب گردی