وکیل شخصی ترامپ باز هم در جمع منافقین حاضر شد

«رودی جولیانی» که سابقه‌ای طولانی در ارتباط با گروهک منافقین دارد شب گذشته بار دیگر در نشست این گروهک حاضر شد و اظهاراتی علیه ایران مطرح کرد.

به گزارش ایسکانیوز ، «رودی جولیانی» وکیل شخصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر در تجمع گروهک تروریستی منافقین که در شهر «نیویورک» برگزار شد، حضور یافت و به بیان اظهارات ضدایرانی پرداخت.

جولیانی که سابقه‌ای طولانی در ارتباط با این گروهک دارد و تاکنون بارها در نشست‌های آن‌ها شرکت کرده، گفت تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ایران در حال پیش بردن ایران به سمت ناآرامی است و نهایتا به تغییر نظام ایران منجر می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی گفت: «نمی‌دانم کی آن‌ها را ساقط می‌کنیم. شاید چند روز دیگر، چند ماه دیگر یا چند سال دیگر. اما به هر حال اتفاق خواهد افتاد.»

اظهارات جولیانی در حالی مطرح می‌شود که دولت ترامپ مدعی است هدف از اعمال تحریم «تغییر رفتار ایران» است و واشنگتن به دنبال تغییر نظام در ایران نیست. «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا همین هفته در گفت‌وگو با شبکه «ام. اس. ان. بی. سی» مدعی شد: «همانطور که رئیس‌جمهور ترامپ تصریح کرده، ما به دنبال تغییر نظام در ایران نیستیم.»

جولیانی در بخش دیگری از اظهاراتش در جمع منافقین از کاهش ارزش واحد پول ایران اظهار خرسندی کرد و گفت: «تحریم‌ها دارد اثر می‌کند. واحد پولی [ایران] دارد هیچ می‌شود... این‌ها چیزهایی است که شرایط را برای یک انقلاب موفق آماده می‌کند.»

شبکه «ان. بی. سی» چندی پیش در گزارشی مستند اسنادی را منتشر کرد که نشان می‌داد جولیانی و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی ترامپ برای سخنرانی در نشست‌های گروهک منافقین مبالغ هنفگتی پول دریافت کرده‌اند.

این شبکه اظهارات این دو نفر و دیگر مقام‌های آمریکایی درباره لزوم «تغییر رژیم در ایران» را «خوشایندتر از هر چیز» برای این گروه توصیف کرده و می‌گوید بولتون، جولیانی و دیگر مقامات حاضر در نشست‌های منافقین «پول خوبی» برای این کار دریافت می‌کنند.

ان. بی. سی به نقل از اعضای سابق و کارشناسان آشنا به اوضاع داخلی این گروهک گزارش داده بود که مقام‌های سابق آمریکایی برای شرکت و سخنرانی در نشست‌های منافقین «معمولا بین 20 تا 30 هزار دلار» پول دریافت می‌کنند.

در آن گزارش با جولیانی در مورد رابطه‌اش با منافقین صحبت شده بود. به نوشته ان. بی. سی «او دقیقا به خاطر می‌آورد که رابطه‌اش با مجاهدین خلق چه زمانی شروع شد. سپتامبر 2008. البته او گفته که به خاطر نمی‌آورد آن‌ها طی این سال‌ها چقدر پول به او پرداخت کردند. او گفت این که این گروه در گذشته به عنوان یک گروه تروریستی معرفی شده، اقدام اشتباهی بوده است.»

کد خبر: 970686

وب گردی

وب گردی