ملایی طلسم ۱۵ ساله را شکست

نماینده وزن ۸۳- کیلوگرم جودوی کشورمان به طلسم ۱۵ ساله جودوی ایران در کسب مدال طلای جهان خاتمه داد.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، چهارمین روز از سی‌ودومین دوره مسابقات جودوی قهرمانی جهان امروز (یکشنبه) در باکو آذربایجان با برگزاری رقابت‌های اوزان 63- کیلوگرم بانوان و 81- کیلوگرم آقایان پیگیری شد که سعید ملایی در دیدار نهایی وزن 81- کیلوگرم مردان «سوتارو فوجیوارا» ژاپنی را در امتیاز طلایی ایپون کرد تا به مدال طلا دست یابد.

نماینده کشورمان با برتری مقابل نفر ششم رنکینگ فدراسیون جهانی در دیدار نهایی ضمن کسب نشان طلا به طلسم 15 ساله جودوی ایران در رسیدن به خوشرنگ‌ترین مدال جهان نیز پایان داد. آخرین بار آرش میراسماعیلی در مسابقات جهانی 2003 ژاپن موفق به کسب دومین مدال طلای جهان خود و جودوی ایران شده بود.

در وزن 81- کیلوگرم آقایان، سعید ملایی امروز بعد از استراحت در گام نخست، «برایند اتینن» از کانادا را در کمتر از دو دقیقه ایپون کرد. او در مرحله بعد نیز در 14 ثانیه «ایورا اسیوین بیورن» از فنلاند را ضربه فنی کرد.

دارنده نشان برنز مسابقات جهانی 2017 در مرحله یک هشتم نهایی در 44 ثانیه «آنری اگوتیدزه» از پرتغال را ایپون کرد تا با سه پیروزی ضربه فنی گام به مرحله یک چهارم نهایی بگذارد. ملایی در این مرحله نیز مقابل «ماتیاس کاسه» نفر نهم رنکینگ فدراسیون جهانی از بلژیک به برتری دست یافت و به دیدار نیمه نهایی صعود کرد. سعید ملایی در مرحله نیمه نهایی نیز در امتیاز طلایی مقابل «ودات آلبایراک» از ترکیه به برتری دست یافت تا به دیدار نهایی صعود کند.

تیم ملی جودو کشورمان با سه ملی‌پوش در رقابت‌های جهانی باکو حضور یافته است و روز گذشته (شنبه) توسط محمد محمدی بریمانلو به نشان برنز دست یافت.

هدایت جودوکاران کشورمان در این مسابقات برعهده محمد منصوری است و در کنار او آندره و محسن ذکریا نیز به عنوان مربی حضور دارند.

سی‌ودومین دوره مسابقات جهانی با حضور 758 جودوکار از 125 کشور جهان از روز پنجشنبه 29 شهریور ماه در سالن ملی ژیمناستیک آذربایجان آغاز شده است و به مدت هشت روز ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 970692

وب گردی

وب گردی