ساختمان‌های مازاد دانشگاه آزاد برای توسعه پارک های علم و فناوری استفاده می شوند

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی گفت: تعدادی از ساختمان‌های مازاد این دانشگاه در کل کشور در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به کارگیری خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از فارس، دکتر عبدالرسول پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی درباره فروش ساختمان‌های این دانشگاه‌ در سطح شهر تهران پس از تجمیع تعداد زیادی از دانشکده‌ها در مجتمع سوهانک گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامی ساختمان‌های بلااستفاده در شهر تهران ندارد و برای استفاده از آنها برنامه‌ریزی ویژه‌ای دارد.

وی افزود: با توجه به تجمیع بسیاری از دانشکده‌های دانشگاه آزاد اسلامی در مجتمع سوهانک، سرانه و محیط آموزشی این دانشگاه به ازای هر دانشجوی جدید به سطح استاندارد نزدیک شده است. ضمن اینکه در واحد علوم و تحقیقات هم دو ساختمان دیگر در دست ساخت داریم تا به استاندارد آموزشی در آنجا برسیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تعدادی از ساختمان‌های مازاد دانشگاه آزاد اسلامی در کل کشور در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری به کارگیری خواهد شد لذا هیچ ساختمان اضافه‌ای در این دانشگاه نداریم و با خالی شدن هر ساختمان، برای بهره‌برداری جدید از آن برنامه‌ریزی لازم صورت می‌گیرد.

دکتر پورعباس گفت: اگر ساختمان اضافه و جدا از سایت اصلی در دانشگاه آزاد اسلامی باشد، از نظر ما مازاد محسوب می‌شود که حتماً آن را خواهیم فروخت ولی با توجه به برنامه‌ریزی لازم برای انجام مأموریت جدید در این ساختمان‌ها از آنها استفاده لازم را خواهیم کرد.

وی بیان داشت: تجمیع سایت‌های دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اهداف ماست ولی به دلیل پراکنده بودن واحدهای مختلف این دانشگاه در سطح شهر تهران متأسفانه کار آموزشی به صورت استاندارد انجام نمی‌شد که قاعدتاً با تجمیع صورت گرفته تعدادی از ساختمان‌ها خالی شده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه گفت: بخش عمده ساختمان‌های خالی قرار است در طرح شهرک فناوری و رشد و همچنین پارک‌های علم و فناوری مورد استفاده قرار گیرد.

دکتر پورعباس تصریح کرد: در سال ۱۴۰۴ دانشگاه آزاد اسلامی باید دانشگاه برتر ایران باشد به همین دلیل به دنبال گره زدن علم و فناوری به فارغ‌التحصیلان و دانشجویان هستیم که برهمین اساس باید مهارت به آموزش دانشجویان منتقل شده و آنها شغل خود را پس از فارغ‌التحصیلی تضمین‌ شده بدانند.

وی گفت: ساختار فعلی در دانشگاه آزاد اسلامی با آزادسازی بخشی از فضاها و تخصیص آن به شرکت‌های دانش‌بنیان و اجرای کار مشترک بین دانشجو و دانشگاه و افزایش اشتغال مدنظر مسئولان این دانشگاه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی در پایان گفت: نگاه این دانشگاه به آموزش عالی تنها آموزش به دانشجو نیست بلکه توأمان آموزش و اشتغال را با یکدیگر دیده و برای آن برنامه‌ریزی ویژه‌ای داریم به همین دلیل تمامی زیرساخت‌های دانشگاه را در جهت ایجاد زمینه‌های رشد دانشجو ساماندهی مجددی کرده‌ایم تا در خدمت جامعه باشد. لذا به صراحت می‌گویم در آینده نزدیک چیزی به عنوان ساختمان مازاد نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 970724

وب گردی

وب گردی