قائم مقام وزیر علوم: دانشگاه‌ها در لبه تیغ فناوری‌ها و دانش جهانی فعالیت می کنند

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: متاسفانه فاز صنعت با دانشگاه‌ها متفاوت است و این امر از جمله مشکلات ارتباط صنعت با دانشگاه محسوب می شود. صنعت معمولا عقب‌تر از دانشگاه‌ها حرکت می‌کند،‌ دانشگاه‌ها نیز در لبه تیغ تیز فناوری‌ها و دانش جهانی مشغول به فعالیت هستند؛ اما صنعت کمی از این حرکت عقب مانده است.

دکتر حسین سالار آملی قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز در پاسخ به سوال خبرنگار ایسکانیوز مبنی بر ارائه موثرترین راهکار در راستای ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه گفت: به اعتقاد من، بهترین راهکار برای ارتباط بیشتر میان صنعت و دانشگاه، این است که شرکت های استارت آپ گسترش یافته و فعالیت‌هایشان نیز افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در راستای گسترش شرکت های استارت آپ،‌ دانشجوهای خلاق،‌ باید بتوانند پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه، خودشان شرکت های دانشی تاسیس کنند،‌ این شرکت ها می تواند در پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد تاسیس شود.

قائم مقام وزیر علوم تحقیقات و فناوری در امور بین‌الملل گفت: به طور کلی خود این نیروها با تکیه بر دانشی که کسب کرده اند،‌ باید بتوانند شرکتی را تاسیس کرده و اقدامات لازم در زمینه پیشرفت آن را نیز خودشان انجام دهند. در صورتی که صنعت ما رشد پیدا کند و خواهان علم دانشگاهی باشد، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز اقدامات لازم در این راستا را انجام خواهد داد.

وی در پایان تاکید کرد:‌ متاسفانه فاز صنعت با دانشگاه‌ها متفاوت است و این امر از جمله مشکلات ارتباط صنعت با دانشگاه محسوب می شود. صنعت معمولا عقب‌تر از دانشگاه‌ها حرکت می‌کند،‌ دانشگاه‌ها نیز در لبه تیغ تیز فناوری‌ها و دانش جهانی مشغول به فعالیت هستند؛ اما صنعت کمی از این حرکت عقب مانده است.

خبرنگار: نیوشا یعقوبی

انتهای پیام/

کد خبر: 970779

وب گردی

وب گردی