چمران: شورای شهر فرد توانمندی را برای شهرداری تهران انتخاب کند

رئیس سابق شورای شهر تهران در مورد ابقا یا رفتن شهردار تهران، گفت: اگر قرار باشد شهردار عوض شود اعضای شورای شهر باید هرچه سریع‌تر تدبیری بیندیشند، البته شایسته است به این موضوع نگاه سیاسی نشود و واقعاً فردی توانمند را برای مدیریت شهر تهران انتخاب کنند.

به گزارش ایسکانیوز، در چند ماه اخیر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به یکی از موضوعات مهم تبدیل شده و اکثر خبرگزاری ها و روزنامه ها و حتی شورای شهر تهران نیز به آن و حواشی آن پرداخته‌اند. در این میان بیشتر پرسش‌ها حول این محور است که آیا شهردار تهران شامل این قانون می شود؟ یا مهندس افشانی به فعالیت خود در شهرداری ادامه خواهد داد؟

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، در مورد تأثیرات مثبت و منفی تغییر احتمالی شهردار بر نحوه مدیریت شهری و تأثیر بر افکار عمومی جامعه گفت: عوض شدن شهردار تاثیری بر نحوه مدیریت شهری ندارد؛ چرا که دلیل تغییر شهردارها در دوره های مختلف بازنشسته بودن یا نبودنشان نبوده و به مسائل دیگری بستگی داشته است. البته جابه‌جایی و گردش مدیران همیشه مورد بحث بوده است.

چمران اضافه کرد: این تغییرات سریع برای شورای شهر و شهرداری تهران اتفاق خوبی نیست و یکی از موفقیت‌های ما در دوره قبل شورای شهر این بود که 12 سال یک فرد -دکتر قالیباف- توانست در شهرداری فعالیت کند و همین فعالیت مداوم سبب جهش ها و پیشرفت های بسیار بزرگی شد.

وی به دوران مدیریت شهردار اصفهان نیز اشاره کرد و گفت: در اصفهان نیز همین طور بود آقای سقاییان نژاد بیش از 12 سال شهردار اصفهان بود و اقدامات قابل توجه و خوبی انجام دادند؛ بنابراین عوض شدن سریع شهردار اقدام مناسبی نیست و به اعتقاد من حداقل دوره خدمت یک شهردار 4 سال است و اگر شهردار کارنامه خوبی داشت می تواند دوره خدمتش تمدید شود.

رئیس سابق شورای شهر در مورد تأثیرات روانی این تغییرات بر مردم جامعه گفت: به اعتقاد من این تعویضها تأثیری بر روان افراد جامعه ندارد چرا که مردم کار می خواهند، مردم نتیجه می خواهند و با خود شهردار کاری ندارند و تغییرات بر روند کار اجرایی در شهر تاثیر دارد، تا یک شهردار می خواهد با معاونان، شهردارهای مناطق و اعضای شورا هماهنگ شود عوض می‌شود و مشخص است که این آسیب‌زا است و مدت زمانی راکه به این امر اختصاص داده تلف می شود.

آیا شهردار عوض خواهد شد؟

چمران در پاسخ به این سوال که به اعتقاد شما شهردار عوض خواهد شد گفت: در این مورد اطلاعی ندارم این موضوعی است که قانون باید تصمیم بگیرد البته قانون روشن است و مجلس قانون را تصویب کرده است.

وی تاکید کرد: قانون باید اجرا شود، اینکه به شهرداری آسیب وارد می شود بحث دیگری است و نمی شود قانون را برای این موضوع عوض کرد ولی قانون باید اجرا شود و البته که مهندس افشانی نیز خواستار اجرای قانون هستند.

چمران ادامه داد: قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان تصویب شده و اعضای شورای شهر زمانی که شهردار جدید را انتخاب می کردند فکر نمی کردند که این قانون شامل حال مهندس افشانی شود.

وی در پایان گفت: اگر قرار باشد شهردار عوض شود اعضای شورای شهر باید هرچه سریع‌تر تدبیری بیندیشند و البته شایسته است به این موضوع سیاسی نگاه نشود و واقعاً یک فرد توانمند را برای مدیریت شهر تهران انتخاب کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970796

وب گردی

وب گردی