نخستین استارتاپ طراحی نرم افزار با موضوع تربیت کودک برگزار می شود

استارتاپ فناورانه ریتاک با موضوع تربیت کودک با همکاری مشترک دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی از 19 مهر ماه در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز، در سال­‌های اخیر استفاده از فناوری‌های نوین در ارتباطات بسیار پر کاربرد شده است. این روزها، تلفن‌های همراه هوشمند و برنامه‌­ها و اپلیکیشن‌­های گوناگون نقش پررنگ و تاثیرگذاری در زندگی افراد ایفا می‌کنند. جای تعجب وجود ندارد اگر در آینده ای نه چندان دور زندگی انسان ها به صورت آنلاین و مجازی پیش رود،‌ حتی امکان این وجود دارد که اپلیکیشن های نوظهور جایگزین بسیاری از مشاغل شوند.

تا مدتی قبل، بحث های بسیاری در زمینه پیامدها و تاثیرات منفی فناوری مطرح می شد و بسیاری از پژوهشگران راهکارهایی در پی حذف آن مطرح می‌کردند؛ اما پس از مدتی پژوهش های محققان به سمت مطرح کردن تاثیرات مثبت و مهم فناوری گام برداشت. همه ما می‌دانیم امروزه امکان حذف چنین فناوری پرکاربردی وجود ندارد؛ اما می‌توان برنامه‌­های موثری طراحی کرد که دارای قدرت نفوذ و جذابیت بالای تلفن های همراه هوشمند، اپلیکیشن ها و بازی های دیجیتال باشند، از این موارد می توان در راستای بهبود زندگی بشر استفاده کرد.

در همین راستا رویداد ریتاک با همکاری مشترک بین دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است،‌ مخاطبان این رویداد؛ دانشجویان،‌ دانش آموختگان و علاقه‌مندان به فناوری نوین در حوزه های یادگیری، روانشناسی، تکنولوژی و کودک دریچه ای تازه به سمت طراحی اپلیکیشن، بازی‌های دیجیتال هستند. ریتاک منجر خواهد شد این افراد با کاربست اصولی راه‌­های توسعه نرم افزار آشنا شده و بتوانند محصولات محتوایی در محور آموزشی، درمانی برای کودکان و نوجوانان را به بهترین و صحیح ترین شیوه ممکن طراحی کنند.

این رویداد شامل کارگاه‌های از پیش تعیین شده است و گروه بندی‌های لازم در راستای آن نیز انجام خواهد شد. پس از آن نیز افراد در یک ماراتون 2 روزه ایده های خود را مطرح کرده و بیشتر به آن می‌پردازند، در پایان این ایده‌ها در مسابقات شرکت داده می‌شوند. گفتنی است این رویداد ۳ هفته به طول خواهد انجامید.

وجه تمایز ریتاک با سایر رویدادهای دیگر

تمرکز موضوعی و خاص بر تربیت کودک، از جمله مواردی است که منجر به تمایز این رویداد با سایر رویدادها خواهد شد. همچنین بخش آموزشی این رویداد شامل 4 روز کامل متشکل از کارگاه‌­های آموزشی است،‌ فرآیند منتورینگ برای طراحی نرم افزار نیز 2 هفته به طول می انجامد. از جمله وجه تمایز ریتاک با سایر رویدادها، می توان به محصول محور بودن آن اشاره کرد؛ یعنی نتیجه نهایی فعالیت شرکت کنندگان در قالب یک محصول به داوری گذارده خواهد شد. ریتاک یک رویداد فناورانه است، محصول نهایی کار شرکت کنندگان در این استارتاپ در قالب یک نرم افزار طراحی شده تخصصی ارائه خواهد شد.

شرکت کنندگان در ریتاک توانایی و مهارت طراحی نرم افزار های تخصصی در رشته خود را در فرآیند این رویداد کسب خواهند کرد. همچنین برگزیدگان ریتاک، جوایز ارزنده­ای در نظر گرفته شده است،‌ گروه اول برگزیده 10 میلیون تومان، گروه دوم 5 میلیون تومان و گروه سوم 3 میلیون تومان دریافت خواهند کرد. همچنین از برگزیدگان ریتاک در حد توان برای تولید نهایی محصولات شان در طراح انبوه حمایت خواهد شد.

اهداف اصلی و فرعی رویداد

آموزش مباحث اصولی و به روز در حیطه طراحی نرم افزارهای محتوا محور و راهاندازی کسب‌وکارهای موفق،‌ آشنایی متخصصان علوم انسانی، علوم رفتاری و علوم اجتماعی با نقش خودشان در طراحی محصولات فناورانه محتوا محور،‌ آشنایی متخصصان نرم افزار با نقش و جایگاه متخصصان علوم انسانی، علوم رفتاری و علوم اجتماعی در طراحی نرم افزار های محتوا محور، برقراری ارتباط، همکاری و هم اندیشی بین گروه های علاقه مند در حوزه یادگیری،آموزش، روانشناسی و کودک و طراحی نرم افزار از جمله اهداف اصلی این رویداد به شمار می رود. همچنین برگزاری مسابقه جهت ایجاد انگیزه در شرکت کنندگان، شرکت در کارگاه های تخصصی و آشنایی با فرایند توسعه نرم افزار، آشنایی علاقه مندان به حوزه روانشناسی، یادگیری، فناوری و کودک با یکدیگر و ارتباط با سایر مجموعه‌ها و دانشگاه‌هایی که در سطح کشور در حوزه فناوری از جمله اهداف فرعی رویداد ریتاک هستند.

جزئیات برگزاری ریتاک

گفتنی است مهلت ثبت‌نام در این رویداد، از 15 شهریور ماه 97 آغاز شده است و تا 15 مهرماه ادامه دارد. مراسم افتتاحیه ریتاک، صبح پنج شنبه 19 مهر ماه و کارگاه‌ها این رویداد از تاریخ 19 مهر تا 27 مهرماه برگزار خواهد شد. تیم سازی مسابقات در 27 مهر ماه و از پایان کارگاه‌ها انجام خواهد شد، مسابقه این رویداد از 3 آبان آغاز شده و تا ساعت 12 روز جمعه 4 آبان ماه به پایان خواهد رسید. اختتامیه و داوری محصولات و اهدای جوایز ساعت 1:30 روز جمعه 4 آبان ماه برگزار خواهد شد. برای جزئیات بیشتر و ثبت نام در این رویداد اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 970807

وب گردی

وب گردی