روش های آموزش منتشر شد

کتاب «روش های آموزش با تاکید بر اصول روان شناسی» نوشته دکتر عزت دیره، توسط انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر منتشر شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، در این کتاب رویکردهای متفاوت آموزشی، شرایط و فضای محیط آموزش و تاثیر آن ها بر یادگیرنده و وظایف معلم مورد تاکید و توجه قرار گرفته است زیرا دانش و تجربه معلم نسبت به شیوه های گوناگون آموزش و نظریه های روان شناختی، پیامدهای آموزشی مطلوب تری را به دنبال خواهد داشت.

آنچه از دیرباز همواره مورد تاکید دانشمندان و محققان تعلیم و تربیت قرار گرفته، پرورش مناسب قوای شناختی فراگیران است. بی شک معلم در این راستا نقش ارزنده ای برعهده دارد. برخورداری هرچه بیشتر او از دانش روان شناسی و اصول یادگیری عامل مهمی در تحقق اهداف و آرمان های آموزش و پرورش است.

در بخشی از کتاب می خوانیم: آموزش فرایندی است که به منظور ایجاد یاگیری در فراگیران انجام می شود. در این فرایند عناصری از قبیل آموزش دهنده، یادگیرنده و محتوا مطرح است که هر یک از این عناصر تحت ویژگی ها و عوامل متعددی تاثیر می پذیرند به طور مثال معلم به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر یادگیری و عملکرد یادگیرنده موثر است و...

کتاب «روش های آموزش با تاکید بر اصول روان شناسی» با موضوع روان شناسی تربیتی، تالیف دکترعزت دیره عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر در 388 صفحه، تیراژ دو هزار نسخه و قیمت 30 هزار تومان راهی بازار نشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 970835

وب گردی

وب گردی