درخواست رئیس جمهوری ترکیه از روسیه

رئیس جمهوری ترکیه از همتای روس خود خواست تا وی را برای مبارزه با گروه های کرد وابسته به پ.ک.ک در شمال سوریه یاری کند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه طی مقاله ای که در یکی از روزنامه های روسیه منتشر شد خواهان همکاری روسیه در زمینه مبارزه با گروه پ.ک.ک شد.

اردوغان با اشاره به توافق خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در شهر سوچی اعلام نموده که این توافق توانسته ثبات و امنیت را به ادلب بازگرداند و مانع از خشونت و جنگ در این شهر شود.

اردوغان همچنین به همکاری‌های سه‌جانبه بین روسیه ترکیه و ایران در چارچوب مذاکرات آستانه اشاره کرده و این اقدام دیپلماتیک و همکاری منطقه‌ای را یکی از امیدهای تلاش برای حل بحران سوریه دانسته است.

اردوغان در مورد اهمیت نتایج و دستاوردهای توافق سوچی نوشته است : این مدت در همکاری‌ها و روابط دو جانبه یک مسافت طولانی را طی کرده‌ایم و توانسته ایم بخش مهمی از مشکلات را حل کنیم. به خوبی می‌دانم که بین دیدگاه‌ها و رویکردهای ما و شما در مورد سوریه اختلاف نظر وجود دارد. اما تلاش می‌کنیم تا نقاط وحدت نظر و اشتراک دیدگاه ها را از اختلافات و تفاوت ها برجسته تر کنیم.

رئیس جمهور ترکیه در این مقاله نوشته است: کشور ما به شکل قاطعانه با ترور مبارزه می کند و هیچ گاه از مبارزه با تروریست‌ها عقب‌نشینی نخواهد کرد. به همین دلیل ما ترجیح دادیم که برای مبارزه با ترور و ناامنی وارد الباب، جرابلس و عفرین شویم. ما طی 40 سال گذشته همواره با تروریست‌ها مبارزه کردیم و در این مدت نیز در تمام نشست‌ها و جلسات بر این مسئله تاکید کردیم که نباید تروریست‌ها در شمال سوریه حضور داشته باشند. اما متأسفانه همچنان که اطلاع دارید کمک های تسلیحاتی فراوانی به دست واحدهای مدافع خلق YPG می‌رسد. ما از روسیه انتظار داریم در زمینه مبارزه با تروریست‌های پ.ک.ک و دیگر شاخه های اقماری آن یعنی PYD و YPG به ما کمک کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 970880

وب گردی

وب گردی