پیکر شهید گمنام دفاع مقدس در وزارت دفاع تشییع شد

پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور کارکنان وزارت دفاع تشییع و در مرکز مین زدایی این وزارتخانه به خاک سپرده شد.

به گزارش ایسکانیوز، در هفته دفاع مقدس و ایام پرشور حماسه حسینی(ع) پیکر مطهر شهید تازه تفحص شده با حضور پرشور کارکنان وزارت دفاع تشییع و در مرکز مین زدایی این وزارتخانه به خاک سپرده شد.

در این مراسم کارکنان وزارت دفاع با حضور پرشور خود بار دیگر با آرمان‌های شهدا و انقلاب تجدید بیعت کردند و نشان دادند همواره قدردان مجاهدت و ایثارگری فرزندان خود بوده و در راستای حفظ انقلاب و آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی فروگذار نمی‌کنند.

امیر شیخ‌حسنی معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع در این مراسم با تسلیت شهادت سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم اظهار داشت: خداوند متعال را شاکریم که بار دیگر این توفیق را نصیب کارکنان وزارت دفاع کرد تا میزبان شهدای گمنام هشت سال جنگ تحمیلی و دوران دفاع مقدس باشد.

شیخ حسنی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی امروز واژه شهید و شهادت در متن گفتمان نظام جمهوری اسلامی قرار دارد، افزود: بحمدالله این روزها جای جای ایران اسلامی به برکت وجود شهدا عطرافشانی شده و همه مردم از فیض حضور این عزیزان بهره‌مند هستند.

وی با بیان اینکه حضرت امام خمینی (ره) در بیان عظمت و جایگاه شهید می فرمایند «شهید نظر می‌کند به وجه الله» تصریح کرد: شهدا پیام‌های ویژه‌ای برای آحاد مردم ایران اسلامی در برهه‌های مختلف زمانی داشته‌اند که بایستی از آن در جهت حفظ و مراقبت از دستاوردهای گرانسنگ ظام اسلامی بهره برد.

شیخ حسنی با بیان اینکه ورود امروز شهدا حاوی پیام به آحاد جامعه است، تأکید کرد: امروز باید تا آخرین قطره خون خود پای آرمان‌های انقلاب اسلامی، دفاع از ولایت و حفظ ارزش‌های اسلامی با تاسی از الگوهای منحصر به فرد عاشورا همچون دوران دفاع مقدس ایستادگی کنیم.

وی با تشریح دوران دفاع مقدس و آمادگی معنوی امت اسلامی تشریح کرد: دلیل جانفشانی و ایستادگی رزمندگان و آحاد جامعه در جنگ تحمیلی بهره گیری از نقش های مختلف عاشورا در بدنه جامعه بود؛ زنان با تاسی از حضرت زینب(س)، جوانان با تاسی از حضرت علی اکبر(ع) و سایر الگوهای عاشورا حماسه آفرینی عظیمی در دوران دفاع مقدس از خود نشان دادند و امروز نیز بایستی با وجود همین الگوهای ارزشی به وظایف و تکالیف خود در برابر شهدا عمل کنیم.

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع حضور شهید گمنام دراین مرکز را بسیار مبارک عنوان کرد و افزود: انشاءالله با وجود پربرکت شهید گمنام در این مرکز به معنویت این مجموعه ارزشی افزوده خواهد شد و همه باید با بهره گیری از این ظرفیت عظیم ایجاد شده تعمیق معنویت در خود را در کنار بهره گیری از آموزش های علمی و عقیدتی ایجاد کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971014

وب گردی

وب گردی