نخست وزیر سوئد برکنار شد

مجلس سوئد نخست وزیر این کشور را با عدم رای اعتماد به او، برکنار کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مجلس سوئد که در نهم سپتامبر کار خود را آغاز کرد، به نخست وزیر این کشور رای اعتماد نداد تا وی مجبور به استعفا گردد.

ائتلاف راست میانه رو و راست افراطی در سوئد سه‌شنبه برای برکناری این نخست وزیر سوسیال دموکرات که پس از انتخابات نهم سپتامبر تضعیف شده بود، دست به یکی کردند. پس از انتخابات نهم سپتامبر هیچ اکثریتی به دست نیامد.
روز سه‌شنبه، 204 نماینده از 349 نماینده پارلمان جدید (یعنی همه نمایندگان ائتلاف محافظه کار، لیبرال، میانه رو و مسیحی دموکرات به علاوه همه نمایندگان راست‌گرای تندرو به غیر از یک نفر) به دولت لوون رأی عدم اعتماد دادند.
در پی انتخابات نهم سپتامبر، ائتلاف چپ‌ میانه‌رو به ریاست نخست وزیر کنونی 144 کرسی از 349 کرسی پارلمان را از آن خود کرد که تنها یک کرسی بیشتر از تعداد کرسی‌های ائتلاف راست‌گرایان بود.
اولف کریسترسون نماینده محافظه کار پارلمان پیش از رأی گیری اعلام کرده بود: «سوئد به دولت جدیدی نیاز دارد که به دنبال حمایت سیاسی گسترده‌ برای انجام اصلاحات باشد.»
اکنون آندریاس نورلن، رئیس محافظه کار پارلمان باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن نمایندگان احزابی را که در پارلمان کرسی دارند، برای رایزنی جهت تشکیل دولت جدید فرا بخواند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971017

وب گردی

وب گردی