لزوم سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌های مشترک برق ایران و ارمنستان/ آماده هر گونه همکاری اقتصادی با ارمنستان هستیم

وزیر نیرو شب گذشته در دیدار با سفیر جمهوری ارمنستان بر ضرورت سرعت بخشیدن اجرای طرح های مشترک صنعت برق ایران و ارمنستان تاکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو با حضور در مراسم بزرگداشت روز استقلال جمهوری ارمنستان در باشگاه آرارات، در گفت‌وگو با سفیر این کشور اظهار داشت: از اینکه امشب به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان در مراسم روز استقلال کشور دوست و همسایه شرکت کرده ام بسیار خرسندم.
او ادامه داد: پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، جمهوری اسلامی ایران از جمله اولین کشورهایی بود که استقلال ارمنستان را به رسمیت شناخت و از همان ابتدا روابط خود را با جمهوری ارمنستان بر اساس سیاست حسن همجواری و دوستی مستمر بنا نهاد.
اردکانیان اضافه کرد: تعاملات نزدیک دولت ها و مراودات طولانی مدت ملت‌های دو کشور، گواهی بر این علاقه وافر ایران و ارمنستان بر توسعه همه جانبه فی مابین است.
وزیر نیرو با یادآوری تحولات سیاسی اخیر در ارمنستان و درایت مدبرانه مسئولان این کشور تصریح کرد: خوشبختانه این تحولات به دور از خشونت و با مدیریت درست و خواسته مردم محقق شد و رئیس جمهوری ایران پس از تغییرات فوق در ارمنستان، با دید مثبت و با هدف گسترش روابط با ارمنستان، به دنبال حذف موانع بر سر راه ارتقای سطح روابط میان دو کشور هستند.
او با اشاره به اینکه همکارهای سیاسی، منطقه‌ای و بین‌الملل میان دو کشور در سطح عالی قرار دارد، گفت: امید داریم سطح روابط اقتصادی فی مابین نیز توسعه یابد و لازم می‌دانم به عنوان رئیس ایرانی کمیسیون مشترک اقتصادی دو جانبه، اعلام کنم که از سوی مقامات عالی ایران، اراده سیاسی جهت ارتقای حجم مبادلات اقتصادی پا به پای تعاملات سیاسی وجود دارد.

اردکانیان افزود: البته برای رسیدن به این مقصود، نیازمند همکاری بخش‌های دولتی و خصوصی هر دو کشور به منظور اجرای طرح های فی مابین و تعریف پروژه‌های راهبردی جدید هستیم.
وزیر نیرو در ادامه مطالب خود بیان داشت: سرعت بخشیدن به اجرای طرح‌هایی همچون احداث خط سوم انتقال برق میان دو کشور، ساخت نیروگاه برق‌آبی مغری، توسعه همکاری های راهبردی در زمینه انرژی و ... از جمله موضوعات مورد توجه دو طرف است.
او به نقش ارامنه ایران و دیاسپورای ارمنی در سطح بین‌الملل و نادیده نگرفتن این نقش اشاره داشت و بیان کرد: دوستی دیرینه میان ایرانیان و ارامنه یکی از موتورهای محرکه گرمی روابط است که نگاهی به تاریخ دو کشور، این گفته را تائید می کند.
اردکانیان از امضای موافقتنامه همکاری اتحادیه اقتصادی اوراسیا بین ایران و اعضای این اتحادیه در اردیبهشت ماه سال جاری گفت و بیان داشت: در صورت تصویب این سند در مجالس کشورهای عضو، جمهوری ارمنستان می‌تواند میان ایران، اتحادیه اوراسیا و اروپا نقش موثر و حیاتی ایفا کند.
وزیر نیرو افزود: امیدواریم با اجرای پروژه‌های موجود و انجام توافقات فی مابین در چارچوب کمیسیون مشترک دو کشور، زمینه توسعه هر چه بیشتر مناسبات دو جانبه فراهم شود.
انتهای پیام/

کد خبر: 971032

وب گردی

وب گردی