خواهان همکاری‌های گسترده با ایران در حوزه آب و انرژی هستیم/ آمادگی اتریش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در ایران

سفیر کشور اتریش گفت: 97 درصد از انرژی برق اتریش از نیروگاه‌های تجدیدپذیر تامین می‌شود و بر این اساس آماده‌ایم تجارب خود را برای توسعه تجدیدپذیرها در اختیار طرف‌های ایرانی بگذاریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اشتفان شولتز سفیر کشور اتریش در ایران طی دیدار با مشاور وزیر نیرو و سرپرست مرکز توسعه صادرات و پشتیبانی صنایع آب و برق ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در شهر اهواز، اظهار داشت: اتفاق چند روز گذشته اهواز که به دست تروریست‌ها رخ داد، بسیار تاسف بار و ناراحت کننده بود که دولت متبوع من نیز این حمله را به‌شدت محکوم کرد.

او ادامه داد: با توجه به نخستین سفر روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به اتریش در طول دوره ریاست جمهوری، بسیار به توسعه همکاری‌ها متعهد هستیم و درصددیم این همکاری ها توسعه یابد.
«اشتفان شولتز» با بیان اینکه نگاه راهبردی اتریش توسعه روابط با طرف ایرانی در بعد دوجانبه و متعاقباً در سطح منطقه‌ای است، اضافه کرد: همکاری‌های اتریش با آژانس یونیدو و همچنین اتحادیه اروپا برای تاسیس مرکز سبز انرژی در ایران آغاز یک همکاری چند جانبه خواهد بود.
سفیر کشور اتریش اضافه کرد: با ایجاد چنین مرکزی می‌توان همکاری‌ها را به سطح منطقه‌ای توسعه داد و مشکلات انرژی کشورهایی همچون ترکیه، افغانستان و... را بر اساس توسعه پایدار رفع کرد.
« اشتفان شولتز» با بیان اینکه شرکت‌های اتریشی علاقمند به همکاری با طرف‌های ایرانی هستند، تصریح کرد: در این باره چندین شرکت اتریشی در زمینه آب و آبفا مقرر است به مشهد و تهران سفر کنند و همچنین در نمایشگاه بین‌المللی آب و فاضلاب تهران در هفته آتی شرکت کنند.
او در انتهای مطالب خود گفت: ایران به‌رغم شرایط سخت موجود، از خود استقامت خوبی نشان داده است و در پایان اضافه می‌کنم که اتریش به دنبال ایجاد یک سکوی گفتمان علمی با ایران بوده و خوب است که موسسه یا نهادی به عنوان نقطه تماس ایجاد چنین سکوئی به طرف اتریشی معرفی کنید.

انتهای پیام/

کد خبر: 971034

وب گردی

وب گردی