انتصاب عجیب و غریب دبیر جشنواره فیلم فجر

انتخاب دبیر جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور همواره با اما و اگرهایی روبرو بوده و همیشه این انتخاب حواشی را به همراه داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، از غالب شدن یک تفکر تا عدم درایت در برگزاری و دخالت گروه های دیگر در انتخاب آثار و عدم استقلال گروه های انتخاب و داوری و تلاش برای جلب رضایت همگان، بخشی از اظهاراتی است که درباره دبیری افراد مختلف همواره مطرح شده است.

پس از به وجود آمدن حواشی درباره انتخاب ابراهیم داروغه زاده برای جشنواره فیلم فجر امسال و برخی اظهارات مبنی بر عدم حضور وی در این سمت، گزینه هایی در برخی رسانه های غیر رسمی مطرح شدند که به اعتقاد کارشناسان بیشتر تلاش برخی افراد و روابط عمومی های شکست خورده به منظور درست کردن جایی برای خود بوده است.

پس از این حواشی سازمان سینمایی در اطلاعیه ای اعلام کرد که پیرو اعلام رییس سازمان سینمایی در اردیبهشت ماه مبنی بر تداوم حضور ابراهیم داروغه زاده، در این دوره جشنواره فیلم فجر، با طی رفع مشکلات اداری، وی همچنان و رسما دبیر جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

این در حالی است که هنوز ماندن و یا رفتن محمد مهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی در هاله ای از ابهام قرار دارد و تاکید بر چنین انتصابی با توجه به اینکه احتمال عدم حضور حیدریان در سازمان سینمایی با توجه به قانون منع به کارگیری بازنشستگان که اخیرا از سوی رییس جمهوری ابلاغ شده کمی عجیب به نظر می رسد.

چنانچه قرار باشد شخصی دیگر در آینده نچندان دور و بر اساس خداحافظی بازنشسته ها در مدت دوماه، سکان سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را برعهده گیرد، چنین انتصابی منطقی به همراه ندارد مگر اینکه رییس کنونی سازمان سینمایی بر اساس برخی بندها و مصوبات دیگر، در این سازمان ماندگار باشد.

همچنین در خبر ارسال شده حکم جدیدی برای ابراهیم داروغه زاده صادر نشده و حیدریان حکمی را مبنی بر سیاستگذاری های جدید در دوره جدید ابلاغ نکرده است. این بدان معناست که جشنواره فیلم فجر شاید در دوره جدید قرار نیست خط مشی جدیدی را طی کند و یا رییس سازمان سینمایی نیز خود در این مهم مردد بوده است.

نکته مهم آنکه جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ایران است و انتخاب دبیر آن بخشی از وظایف ریاست سازمان سینمایی است و تلاش برای تحمیل یک فرد یا نماینده یک تفکر تنها به جشنواره فیلم فجر آسیب می زند.

بهتر آنکه به جای تلاش گروهی برای چنگ اندازی به جشنواره فیلم فجر و به اصطلاح نگهبانی از حضور خویش در این رویداد به عنوان یک پایگاه، فرصت انتخاب دبیر جدید را با تعیین تکلیف هرچه سریعتر ماندن یا رفتن رییس کنونی سازمان سینمایی به دست مدیر جدید سینما بسپاریم و از چنین تلاش هایی که نتیجه ای جز آسیب رساندن به بزرگترین رویداد سینمایی کشور می شود جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971060

وب گردی

وب گردی