هشدار روسیه به آزمایش های بیولوژیکی آمریکا در گرجستان

یکی از مقامات عالی رتبه دولت روسیه اعلام کردکه این کشور به آمریکا اجازه انجام آزمایش‌های بیولوژیک در نزدیکی مرزهای خود در گرجستان را نمی دهد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر تلاش آژانس های امنیتی و نظامی امریکا در قلمرو گرجستان برای آزمایش سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی، «ولادیمیر یرماکوف»، دبیرکل اداره منع گسترش سلاح‌های اتمی در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: کشورش به هیچ عنوان به آمریکا اجازه نمی دهد در نزدیکی مرزهای روسیه، آزمایش‌های بیولوژیک و شیمایی انجام دهد. مسکو به هیچ عنوان در این باره کوتاه نخواهد آمد.

«ایگور گیورگادزه» وزیر امنیتی سابق گرجستان، اوایل این ماه اعلام کرد که این کشور مدارکی در دست دارد که نشان می‌دهد آمریکا مشغول انجام آزمایش‌هایی سری بر روی انسان‌ها در آزمایشگاه‌های گرجستان است.

یرماکوف گفته است که به طرف‌ آمریکایی اعلام کرده مسکو اجازه انجام آزمایش‌های بیولوژیک را نیز در نزدیکی مرزهای خود را نخواهد داد.

منابع روسی گفته‌اند شواهد و مدارکی در اختیار دارند که نشان می‌دهد آژانس‌های نظامی و امنیتی آمریکا، در قلمرو خاک گرجستان و در همکاری با آن‌ها مشغول انجام کار بر روی مواد شیمیایی و بیولوژیک است.

انتهای پیام /

کد خبر: 971064

وب گردی

وب گردی