عملیات تروریستی اهواز بر اتحاد ایرانیان افزود

روزنامه فرانسوی لوموند در گزارشی به عملیات تروریستی اهواز پرداخته و تاکید کرد با وجود مشکلات موجود در ایران اما این گونه اقدامات تاثیری در وحدت مردم این کشور نداشته و تنهاگروه ها و گرایش های ایران را به یکدیگر نزدیک تر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه لوموند فرانسه در گزارشی بر اتحاد بیشتر گروه ها و جناح های موجود در ایران اعم از اصولگرا و اصلاح طلب در پی حمله تروریستی به اهواز تاکید کرد.

در گزارش این روزنامه می خوانیم:

شب 22 سپتامبر جاری زندگی به صورت عادی در اهواز برقرار بود تا آن که در ساعات اولیه روز شنبه حمله ای تروریستی در این شهر انجام شد و زنان و مردان زیادی در بیمارستان های این شهر در انتظار اخبار جدیدی از نزدیکان خود بودند که در این حمله هدف قرار گرفتند.

در میان اسامی لیست 25 نفره قربانیان این حادثه که از سوی مقامات ایران منتشر شد، اعضای سپاه پاسداران، بسیج و سربازانی دیده می شود که در حال گذراندن خدمت سربازی خود بوده اند و علاوه بر همه این ها نام کودکی 4 ساله نیز به چشم می خورد و تاکنون مقامات ایرانی به هویت 4 فرد تروریست کشته شده در این حمله اشاره ای نکرده اند.

در زمانی که جمهوری اسلامی ایران در حال برگزاری مراسم سالگرد آغاز جنگ ایران و عراق بود تعدادی از افراد مسلح به سوی نظامیان و حاضرانی که در حال مشاهده این مراسم بودند آتش گشودند.

بر اساس اظهارات مقامات رسمی هر 4 نفر مجری این عملیات کشته شده و حدود 60 نفر نیز از جمله کودکان و زنان در جریان این عملیات ترویستی مجروح شدند.

در استان خوزستان شهروندان عرب سنی در کشوری که اکثریت جمعیت آن را شیعیان و فارس ها تشکیل می دهند زندگی می کنند و این منطقه سرشار از نفت در جریان جنگ ایران و عراق تخریب شد.

یکی از شهروندان اهوازی که از فعالان محیط زیست نیز است می گوید: با وجود آن که استان خوزستان با مشکلات زیادی مواجه است اما فایده آتش گشودن به سوی تعدادی از زنان و بچه ها چیست؟

تاکنون داعش و گروه جدایی طلب سنی « الاهوازیه » مسئولیت این حمله را بر عهده گرفته اند و تهران نیز این گروه را به ارتباط مستقیم با عربستان و امارات و دریافت کمک مالی از آنها متهم کرده است.

این شهروند اهوازی همچنین ضمن تایید دیدگاه تهران در این خصوص معتقد است هیچ شکی نیست که عربستان در مناطق مرزی ایران بسیار فعال است و از لحاظ مالی و ایدئولوژیک از برخی ایرانی های عرب و سنی حمایت کرده و آنها را به کار گرفته است تا از برخی نارضایتی های موجود در ایران سوء استفاده کنند. این فعال ایرانی در عرصه محیط زیست افزود: عصر شنبه نیز یک موتور سوار اقدام به آتش سوزی عمدی در هور العظیم نمود و من معتقدم این افراد و مجریان عملیات تروریستی به همین گروه وابسته بوده و هدف آنها افزایش مشکلات این منطقه است.

در شبکه های اجتماعی نیز شاهد اتحاد تمام گروه ها و گرایش های ایران اعم از اصلاح طلب و اصولگرا در قبال این حمله تروریستی بوده و تمام آنها نگرانی خود از گسترش این گونه اقدامات و ایجاد نا امنی و بی ثباتی در ایران را اعلام کردند.

بسیاری از فعالان فضای اینترنت نیز این عملیات را توطئه مثلث ترامپ، نتانیاهو و محمد بن سلمان دانسته و همه تحلیلگران هدف آن را تقسیم ایران اعلام کرده اند.

در ماه می گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به صورت یک جانبه از توافق هسته ای امضا شده در سال 2015 با ایران خارج شده و مجدداً تحریم هایی را علیه این کشور فعال کرد و از آن زمان تا کنون قیمت ارز در ایران ثبات نیافته است.

کاملاً مشخص است که تحریم های اقتصادی علیه ایران و مواضع ترامپ علیه این کشور و همچنین مواضع عربستان و اسرائیل که با توافق هسته ای مخالف بوده و تمایلی به بازگشت ایران به عرصه بین المللی ندارند اقداماتی خصمانه محسوب شده که توسط دشمنان یک کشور انجام می شود.

اگر چه برخی ایرانی های مخالف داخل و خارج از ایران که خواستار تغییر نظام در این کشور هستند از این عملیات تروریستی و کشته شدن تعدادی از نیروهای سپاه پاسدران خوشحال شدند اما ایرانیان این اقدام را خیانت به کشور ایران می دانند.

سید علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و حسن روحانی رئیس جمهور این کشور نیز در پیام های جداگانه ای بر ضرورت شناسایی طراحان و مجریان این حمله و تحویل آنان به دستگاه قضایی تاکید کردند.

کد خبر: 971066

وب گردی

وب گردی