طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی در سوریه فعال می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه حضور ما در سوریه و لبنان در جهت کمک به بازسازی پس از ویرانی هاست، گفت: در راستای کمک به مردم و بازسازی فرهنگی پس از ویرانی‌ها، واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور فعال خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز،‌دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ظهر امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در زمینه جزئیات تأسیس واحد سوریه دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: وظیفه‌ای که دانشگاه آزاد اسلامی در عرصه بین‌المللی انتخاب کرده، وظیفه‌ای است که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی ایران پیشرفت علمی را در کل منطقه به مسلمانان انتقال دهد.

وی ادامه داد: بر همین اساس، دانشگاه آزاد اسلامی بنا دارد این پیشرفت علمی را به کشورهای منطقه و مسلمانان منتقل کند. این انتقال دو حالت دارد، یا می‌توان از آنها درخواست کرد که در کشور ما حضور پیدا کنند یا اینکه ما در آن کشورها واحدهایی فعال داشته باشیم.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: براساس رویکرد جدید، دانشگاه آزاد اسلامی به دنبال تأسیس واحدهایی در منطقه است که به گسترش علم نیاز دارند که یکی از این مناطق، سوریه و لبنان است.

وی با بیان اینکه پیش از این، یک واحد دانشگاه آزاد اسلامی در لبنان وجود داشت که باید مراحل تکمیلی آن طی شود، گفت: در دیدار دکتر ولایتی با رئیس‌جمهور سوریه، تأسیس واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور مطرح شد و در حال حاضر این موضوع به‌ طور جدی مطرح شده که دانشگاه آزاد اسلامی بتواند شعب خود را در منطقه گسترش دهد.

دکتر طهرانچی با تأکید بر اینکه حضور ما در سوریه و لبنان در جهت کمک به بازسازی پس از ویرانی هاست، گفت: در راستای کمک به مردم و بازسازی فرهنگی پس از ویرانی‌ها، واحد دانشگاه آزاد اسلامی در این کشور فعال خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد:‌ به همین منظور آقای شیخ‌الاسلام مأموریت پیدا کرده تا با توانایی دیپلماتیکی که دارد هر چه سریع‌تر زمینه فعالیت را فراهم کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971068

وب گردی

وب گردی