برگزاری نشست روشنگری و بصیرتی با بازگویی خاطرات 8 سال دفاع مقدس

نشست روشنگری و بصیرتی با بازگویی خاطرات 8 سال دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس در سالن اجلاس علامه جعفری با حضور دانشجویان در این واحد برگزار شد

به گزارش ایسکانیوز، در ابتدای مراسم دکتر انور ضیائی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوکان و مدرس درس دفاع مقدس ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین و تبریک گرامیداشت هفته دفاع مقدس و محکوم نمودن حمله تروریستی اهواز گفت : دفاع مقدس نشان از پایمردی و حماسه فرزندان این مرز بوم است که در مقابله با تهاجم دشمن برگ زرینی از تاریخ عزت و کرامت ایران اسلامی را به ثبت رسانید.

ضیائی در ادامه افزود : ما می توانیم از طریق یادگران 8 سال دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت را در بین جوانان ترویج کنیم، زیرا آنها جنگ و جبهه را بهتر از هر کسی درک کرده اند و ثبت خاطرات این عزیزان بسیار ارزشمند است.

سپس در ادامه جناب سرهنگ پاسدار حسین جمشیدی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان از یادگران 8 سال دفاع مقدس و سخران اصلی این نشست حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کرد و افزود : تروریست ها با این حرکت سعی می کنند در بین ملت ایران فاصله ایجاد کنند که برخلاف انتظار آنها، انسجام ملت ایران با چنین حرکاتی قوی‌تر شده است.

پاسدار جمشدی در این نشست خاطرات خود را درباره ی دفاع مقدس و جنگ تحمیلی برای دانشجویان و اساتید حاظر در این نشست تعریف کردو به سابقه و نحوه شکل گیری جنگ تحمیلی از سوی کشور عراق و رژیم بعثی، رشادتها، ایثار و جانفشانی رزمندگان و ایثارگران در طول جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اشاره نمود.

وی در ادامه به نقش ویژه و رشادتهای فرماندهانی چون چمران و شهید باکری اشاره نمود و افزود : ساده زیستی و عدم تجمل گرایی از ویژگی های این فرماندهان همچنین رزمندگان هشت سال دفاع مقدس بوده است.

سپس در پایان سوالاتی از طرف دانشجویان مطرح شد و از طرف فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان بوکان پاسخ داده شد.

کد خبر: 971073

وب گردی

وب گردی