کاوه پیشقدم: ایجاد یک دانشگاه کارآفرین نقش مهمی در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی دارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: اشتغال جوانان گامی مهم در جهت آسیب زدایی معضلات اجتماعی است. زمانی که کار در جامعه ایجاد شود آسیب‌های اجتماعی به پایین تر حد ممکن می‌‌‌‌رسد.

دکتر محمد کاظم کاوه پیشقدم رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفت‌‌و‌‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در آموزش مهارت‌‌‌‌‌های زندگی به جهت جلوگیری از آسیب‌‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد گفت: یکی از مهم‌ترین عواملی که در سطح زندگی افراد اثر گذار است آموزش است و استادان دانشگاه بهترین گروه در بالابردن سطح آموزش مهارت‌های زندگی افراد به شمار می‌‌روند. در دانشگاه آزاد استان فارس دوره‌های مهارت آموزی بسیاری را با حضور استادان شاخص روان شناسی و جامعه شناسی برگزار کردیم و با همکاری سازمان بهزیستی یک مرکز مشاوره در شهر شیراز راه اندازی کردیم که علاوه بر دانشجویان عموم مردم هم استفاده کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز در پاسخ به برگزاری طرح پایش سلامت روان در این واحد دانشگاهی خاطر نشان کرد: طرح پایش سلامت روان در دانشگاه آزاد واحد شیراز در حال انجام است و از طریق فرم‌های نظر سنجی که توسط دانشجویان پر می‌شود موارد مورد نظر بررسی و بر مبنای آن دوره‌های مهارت آموزی در زمینه های مختلف برگزار می‌شود. این طرح شامل دوره‌های آگاهی بخشی در زمینه آسیب‌‌‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد است که بخشی زیادی از معضلات اجتماعی را در برمی‌گیرد.

کاوه پیشقدم تاکید کرد: کار آفرینی و ایجاد یک دانشگاه کارآفرین نقش مهمی در کاهش آسیب‌‌های اجتماعی دارد. زمانی که کار در جامعه ایجاد شود آسیب‌های اجتماعی به پایین‌ترین حد ممکن می‌‌‌‌رسد. اشتغال جوانان گامی مهم در جهت آسیب زدایی معضلات اجتماعی است.

وی تاکید کرد: برگزاری دوره‌‌‌‌‌های مهارت آموزی پیش از ازدواج برای دانشجویان در کاهش بروز معضل اجتماعی طلاق اثر گذاری بسیاری دارد و شرکت در کلاس‌های مشاوره پیش از ازدواج و بررسی شباهت‌های فردی و اجتماعی افراد نقش مهمی در استحکام بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در پایان متذکر شد: آنچه مسلم است، آموزش در بستر دانشگاه اثرگذاری بالایی دارد و برگزاری دوره‌های آموزش مهارت‌‌های زندگی قطعا در کاهش آسیب‌‌هایی چون اعتیاد نقش تعیین کننده‌ای دارد. متاسفانه بسیاری از دانشجویان تصور می‌کنند که بعضی از انواع مواد مخدر اعتیاد آور نیست که برگزاری دوره‌‌های آموزشی قطعا آگاهی لازم را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971099

وب گردی

وب گردی