توفان کانادا را درنوردید

بر اثر ورود 6 گردباد قدرتمند به مناطق اوتاوا و کبک کانادا، خسارات سنگینی به بار آمد. 

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، اداره هواشناسی کانادا اعلام کرد دست کم شش گردباد تند و پیاپی که یکی از آن ها بیش از دویست و پنجاه کیلومتر بر ساعت سرعت داشت، جمعه پیش ظرف تنها چند ساعت مناطق اوتاوا و چندین بخش از استان کبک را درنوردید و خسارات سنگینی به بار آورد.

طبق اعلام آژانس دولتی محیط زیست کانادا، بعدازظهر روز جمعه سه گردباد مناطق غربی پایتخت کانادا و پس از آن مناطق شمالی شهر گاتینو در استان کبک را درنوردیدند. سه گردباد دیگر که البته شدت کمتری داشتند مناطقی در یکصد کیلومتری شمال اوتاوا را تحت تاثیر قرار دادند.

جمعه شب مقامات کانادا ابتدا از وقوع یک گردباد خبر دادند اما مخربترین گردباد جمعه گذشته در کانادا که در جدول پنج درجه‌ای فوجیتا در رده سوم قرار می گیرد، از غرب اتاوا با بادهایی که سرعت آن ها به دویست و شصت و پنج کیلومتر در ساعت می رسید، آغاز شد و موجی از ترس و وحشت در میان ساحل نشیان این منطقه ایجاد کرد. مناطق مرکزی پایتخت کانادا از این گردباد در امان ماند اما ده ها خانه در شمال شهر در منطقه گاتینوی استان کبک خراب شد.

به گفته مقامات اتاوا بیش از سیصد خانه و ساختمان بر اثر توفان خراب شد یا به شدت آسیب دید. جیم واتسون شهردار اوتاوا اعلام کرد این یکی از مخرب ترین توفان هایی بود که در چند دهه اخیر اوتاوا را درنوردیده است. این توفان موجب شد دست کم ششصد تن از ساکنان منطقه خانه های خود را تخلیه کنند و به هتل ها یا پناهگاهای موقت بروند.

توفان ده ها خودرو را واژگون کرد، درخت ها و تیرهای چراغ برق را کند. نزدیک به سی نفر نیز زخمی و شش تن از آن ها که جراحات زیادی برداشته بودند بستری شدند اما این توفان تلفاتی بر جا نگذاشت. روز سه شنبه سه تن از این افراد در بیمارستان بستری شدند و حال یکی از آن ها وخیم بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971107

وب گردی

وب گردی