راه اندازی سامانه مدیریت اطلاعات توقف های اضطراری (ESIMS) در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی

همسو با ارتقای سطح پایشگری و مدیریت اطلاعات مرتبط با توقف اضطراری، سامانه مدیریت اطلاعات توقف های اضطراری (ESIMS) در پالایشگاه ششم مجتمع گاز پارس جنوبی استقرار و با موفقیت راه اندازی شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، به نقل از روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کامران شکرالهی، رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه ششم با اشاره به لزوم ارتقای سطح پایشگری و مدیریت اطلاعات مرتبط با توقف های اضطراری پالایشگاه گفت: یکی از اتفاقات اثرگذار در تولید و پایداری عملیات، توقف‌های اضطراری پالایشگاه استو به منظور مدیریت این پدیده سامانه مدیریت داده های توقف اضطراریم است.

او در ادامه افزود: با برنامه ریزی و همکاری مشترک بین ادارات مهندسی و ICT تهیه و تدوین گردیده و از ابتدای مهر ماه امسال این مهم عملیاتی شده است.

شکرالهی با اشاره به نقش مهم پایداری عملیات در سودآوری و کاهش هزینه‌های ناشی از توقف تولید عنوان داشت: در این سامانه، تمامی اطلاعات مربوط به هر یک از توقف های اضطراری در بانک اطلاعاتی مشترک ثبت و نگهداری شده است.

به گفته ی او، با تعیین دلایل ریشه‌ای هر توقف به همراه اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه مورد نیاز و مرتبط، این امکان وجود خواهد داشت که ضمن پیگیری موثرتر و سیستماتیک هر یک از توقف های اضطراری ، کارشناسان و مسئولین ذیربط در یک نگاه کلی تر و با در اختیار داشتن اطلاعات جامع این سیستم، به تحلیل و تعیین گلوگاهها ، واحدها ، و تجهیزات بحرانی پالایشگاه بپردازند.

این مقام مسئول در ادامه افزود: امیدواریم با برنامه ریزی و انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه موثر، شاهد ارتقای شاخص‌های استراتژیک و محوری پالایشگاه از جمله اطمینان پذیری عملیات پالایش گاز، مشعل سوزی، و تولید محصولات باشیم.

شکرالهی در ادامه اظهار داشت: این سامانه به‌گونه ای طرح گردیده که زیان های مالی ناشی از عدم تولید هر یک از محصولات به همراه مشعل سوزی ناشی از آن را ثبت و نگهداری نموده و گزارشهای اقتصادی مورد نیاز را تولید نماید.

رئیس مهندسی و خدمات فنی پالایشگاه ششم با تاکید بر اینکه تدوین، استقرار و راه اندازی این سامانه کاملا داخلی بوده، عنوان کرد: نیاز سنجی، تبیین ساختار، ایجاد بانک اطلاعاتی، و کد نویسی این برنامه کاربردی تماما توسط متخصصین خلاق و پرتوان واحدهایICT و مهندسی پالایشگاه ششم صورت پذیرفته و امید میرود که با بهره گیری موثر از این سامانه شاهد ارتقا و بهبود فرآیند بهره برداری و تولید در پالایشگاه ششم باشیم.

او در پایان تصریح کرد: امیدواریم با شناسایی دیگر نیازهای سیستمی و مهندسی پالایشگاه، با حمایت و پشتیبانی که مدیریت محترم پالایشگاه در این زمینه بعمل آورده اند و همچنین همراهی و مشارکت مثال زدنی و بسیار خوب رئیس محترم ICT پالایشگاه ، در آینده نزدیک شاهد ارتقای سطح پایشگری و مدیریت اطلاعات فرآیندهای پالایشگاه ششم باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 971119

وب گردی

وب گردی