سیف: استادان دانشگاه باید الگوهای اسلامی و ایرانی را به دانشجویان عرضه کنند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق گفت: استادان دانشگاه باید با ترویج الگوهای ساده زیستی و تکیه بر حفظ ارزش‌‌های اسلامی، الگوهای صحیح را به دانشجویان عرضه کنند که قطعا سرمایه‌‌گذاری صحیح روی این بسترهای مهم و انسان ساز اجتماعی پایه گذاری درستی بر کاهش معضلات و آسیب‌‌‌های اجتماعی خواهد بود.

احمد سیف رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در گفت‌‌و‌‌گو باخبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره نقش دانشگاه در آموزش مهارت‌‌‌‌‌های زندگی به جهت جلوگیری از آسیب‌‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد گفت: زمانی که مادی گرایی، عدم نظارت درست بر فرزندان توسط والدین و کم رنگ شدن ارزش‌های اجتماعی بالا رود ناهنجاری‌های اجتماعی چون طلاق و اعتیاد افزایش می‌یابد. وظیفه استادان دانشگاه به عنوان فرماندهان جبهه فرهنگی و دانشجویان به عنوان افسران این پایگاه انسان ساز اجتماعی در تبیین درست ارزش‌ها و آموزش صحیح مهارت‌های اجتماعی بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

وی افزود: استادان دانشگاه باید با ترویج الگوهای ساده زیستی و تکیه بر حفظ ارزش‌‌های اسلامی، تربیت دینی و اسلامی الگوهای صحیح را به دانشجویان عرضه کنند. البته پیش از ورود به دانشگاه بستر اصلی آموزش‌های صحیح ابتدا به خانواده و سپس به مدرسه بر می‌‌گردد که قطعا سرمایه‌‌گذاری صحیح روی این بسترهای مهم و انسان ساز اجتماعی پایه گذاری درستی بر کاهش معضلات و آسیب‌‌‌های اجتماعی خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شرق در ادامه خاطر نشان کرد: در اکثر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دفتر مشاوره تاسیس شده است که به بررسی مشکلات دانشجویان می‌‌پردازد. برگزاری دوره‌‌های مهارت‌های زندگی برای دانشجویان و استادان یکی از گام‌های مهم دانشگاه آزاد در آموزش این مهارت‌‌هاست.

سیف تاکید کرد: حضور دانشجویان در کارگاه‌‌های آموزش مهارت‌های‌ زندگی پیش از ازدواج و تشکیل کانون‌های ازدواج دانشجویی و مشاوره صحیح پیش از ازدواج نقش مهمی در کاهش آمار طلاق دارد که در حال حاضر تمامی این موارد در بیشتر دانشگاه‌های کشور در حال انجام است و وجود چنین دوره‌‌‌های آموزشی قطعا بستری مهم در استحکام بنیان خانواده و کاهش آمار طلاق است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971177

وب گردی

وب گردی