تفاهم نامه ساخت 1745 کیلومتر آزادراه به امضا رسید

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل ونقل گفت: براساس برنامه گسترش شبکه آزادراهی کشور، اکنون یکهزار و 745 کیلومتر تفاهم‌نامه برای احداث آزادراه جدید به امضا رسیده است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، خیرالله خادمی در جلسه 'نقد و بررسی عملکرد معاونت آزادراه‌ها و نوآوری در روش‌های احداث آزادراه‌ها' افزود: تفاهم نامه های امضا شده برای احداث آزاد راه، معادل 70 درصد کل آزادراه‌های کشور است.
معاون وزیر راه وشهرسازی اظهارداشت: اکنون بیشتر جا‌به‌جایی کالا و مسافر از طریق بخش جاده‌ای کشور انجام می‌شود که 75 درصد این جا‌به‌جایی ها از طریق راه های شریانی است.
او افزود: برپایه آمار ارایه شده گسترش شبکه آزادراهی کشور، علاوه بر اقتصاد ملی، در زمینه کاهش مصرف سوخت نیز مفید است و پیامد کاهش زمان سفر و افزایش ایمنی سفر را برای هموطنان فراهم می‌کند.

**آسفالت 126 کیلومتر آزادراه
براساس این گزارش، معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها نیز در این جلسه با ارایه گزارشی از وضعیت آزادراه‌های موجود گفت: اکنون حدود 2 هزار و 217 کیلومتر آزادراه در دست بهره‌برداری قرار دارد که 2 هزار و 215 کیلومتر در دست احداث، هفت هزار و 400 کیلومتر در دست مطالعه و یکهزار و 745 کیلومتر در مرحله امضای تفاهم‌نامه قرار دارد.
سید حسین میرشفیع افزود: پیشرفت فیزیکی یکهزار و 350 کیلومتر از آزادراه‌های در دست اجرا، بالای 20 درصد است.
معاون ساخت وتوسعه آزادراه‌ها اضافه کرد:‌ طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، قرار بود روسازی500 کیلومتر از آزادراه‌ها تکمیل و 280 کیلومتر نیز به بهره‌برداری برسد.
به گفته او، اکنون با گذشته 6 ماه از ابتدای سال با وجود تخصیص نیافتن منابع اعتباری، زیرسازی 217 کیلومتر آزاد راه انجام شده و 126کیلومتر نیز آسفالت شده است.
میرشفیع استقرار سیستم یکپارچه اخذ عوارض در آزادراه‌ها را از دیگر دستاوردهای این معاونت برشمرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال آزادراه‌های پرتردد کشور تحت پوشش این سیستم الکترونیکی قرار گیرد.

اکنون طول راههای شریانی کشور به 34 هزار کیلومتر رسیده که از این رقم بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر آزادراه و 15 هزار کیلومتر بزرگراه ایجاد شده که 75 درصد ترافیک برون شهری زیر پوشش دارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971190

وب گردی

وب گردی