صدور ویزای زائران اربعین آذربایجان شرقی و غربی در تبریز

مدیرحج و زیارت آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که نمایندگی موقت سفارت عراق از امروز در تبریز مستقر شده و به محض شروع ثبت‌نام، صدور روادید اربعین را انجام خواهد داد، افزود: ویزای زائران استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی توسط این نمایندگی صادر خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز، امیر روحی ملکی با اشاره به پیش بودن حرکت عظیم پیاده روی اربعین حسینی، گفت: در مورد هزینه نهایی صدور روادید اربعین، نامه‌ای نوشته شده که اگر امروز موارد به طور قطعی تایید شود، احتمالا ثبت نام از فردا در سامانه‌ی سماح شروع می‌شود.

وی با تاکید بر این‌که برای زیارت اربعین و سفر به عتبات عالیات عراق در این ایام داشتن گذرنامه و اخذ ویزا ضروری است، گفت: کلیه دفاتر زیارتی دارای مجوز از سازمان حج و زیارت قادر به ثبت نام و اخذ روادید اربعین خواهند بود و مردم به هیچ عنوان به دفاتر زیارتی غیرمجاز مراجعه نکنند.

وی در این رابطه بیان کرد: زائرانی که بصورت مستیقم به سامانه‌ی سماح مراجعه می‌کنند، باید در سامانه یکی از دفاتر یا شرکت‌های زیارتی را انتخاب کرده و برای تکمیل ثبت‌نام به دفتر زیارتی مراجعه کنند.

روحی ملکی با بیان اینکه زائران هیچ وجهی به صورت نقدی به دفاتر و شرکت‌های زیارتی در مورد زیارت اربعین پرداخت نکنند، افزود: این اقدام فقط از طریق درگاه اینترنتی و دستگاه پز(با اعلام سازمان حج و زیارت) انجام می گیرد.

مدیر حج و زیارت استان تاکید کرد: ارز زائران اربعین از طریق سامانه سماح محاسبه شده و به هیچ عنوان با ارز آزاد محاسبه نمی‌شود.

وی با بیان این‌که سال گذشته برای بیش از 60 هزار نفر در استان ویزای سفر به کربلا صادر شد، گفت: دفاتر سیاحتی مجوز اخذ روادید اربعین را ندارند، لذا زائران از طریق سامانه سماح و انتخاب کارگزاران زیارتی مجاز، در این رابطه ثبت نام کنند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 971207

وب گردی

وب گردی