به نام فقر؛ به کام غرب

مستندی به نام«طمع برای فروش» که به پخش هیسپان تی وی رسیده نشان می دهد که فقر و گرسنگی عده زیادی در جهان، چگونه باعث سوءاستفاده شرکت های بزرگ تولید کننده غذا در غرب شده تا سود سرشاری نصیب آن ها شود.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ مستند «طمع برای فروش» قصد دارد نشان دهد که چگونه شرکت های بزرگ تولید کننده غذا در غرب از فقر مردم در جهان نهایت سوء استفاده را می کنند و از طریق تبلیغات و لابی های بسیار در سطح بین الملل تحت عنوان برنامه های غذایی ویژه برای کمک به مردمان فقیر پول بسیاری به جیب می زنند.

اویس بیلی، کارگردان این مستند در ادامه به سراغ سیاست گذاری های کلان نهادهای بین المللی در این خصوص رفته و بیان می کند که آن ها همیشه تمایل داشته اند تا کشورهای فقیر، همیشه فقیر بمانند چرا که منفعت بسیاری از افراد، نهاد ها و شرکت ها در این موضوع نهفته است. بیلی سعی کرده نشان دهد بسیاری از برنامه ها و شرکت هایی که با شعار ریشه کن کردن گرسنگی و فقر تاسیس می شوند صرفا به فکر منافع خود هستند و به افراد فقیر و گرسنه به مثابه مشتریان همیشگی نگاه می کنند.

مستند «طمع برای فروش» (Hunger for Sale) محصول سال 2014 در سه قسمت 25 دقیقه ای از روز جمعه 6 مهرماه ساعت 8:30 از شبکه هیسپان تی وی پخش و در ساعات 15:30 و 21:30 همان روز بازپخش می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971238

وب گردی

وب گردی