دروغ های ترامپ در سازمان ملل متحد در مقابل جهانیان

روزنامه نیویورک تایمز آمریکا امروز با انتشار گزارشی به سخنرانی روز گذشته دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پرداخته و با تاکید بر این که وی در سخنان خود دروغ های زیادی را مطرح کرده است، به بررسی برخی از آنها پرداخت.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز اعلام کرد سخنرانی روز گذشته ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل متحد شامل دروغ هایی در خصوص موفقیت های وی در مسائلی چون مبارزه با داعش، جنگ یمن، توافق هسته ای با ایران و کسری تراز تجاری بود.

این روزنامه آمریکایی در گزارش خود افزود: ترامپ گمان می کند اقتصاد تحت اداره وی از رونقی بی سابقه نسبت به دوره های پیش از خود برخوردار است، اما واقعیت آن است که برای مثال رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در سال 2014 به بالاترین حد خود و بیکاری نیز در دهه های 40 و 60 قرن گذشته به پایین ترین حد خود رسید.

همچنین در زمینه اقتصادی هنوز رشد دستمزدها پایین بوده و ادعای ترامپ در خصوص کاهش بی سابقه مالیات در طول تاریخ آمریکا نیز واقعیت ندارد، رئیس جمهور آمریکا آشکارا از آغاز اقدام برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک سخن می گوید در حالی که هنوز هیچ کاری در این خصوص انجام نشده است.

رئیس جمهور آمریکا در تحقق برخی وعده های انتخاباتی اصلی خود مانند خدمات و مراقبت های بهداشتی و درمانی و احداث دیوار مرزی با مکزیک شکست خورده است.

همچنین سخن ترامپ در خصوص اخراج داعش از عراق و سوریه به وسیله نیروهای آمریکایی و شرکای آنها نیز دروغ بود چرا که اعلام پیروزی بر داعش در دو کشور مذکور پیش از این اعلام شد علاوه بر آن که داعش هنوز بر 200 کیلومتر مربع از سوریه تسلط داشته و به تهدید صلح و امنیت منطقه ادامه می دهد.

ترامپ هنگامی که گفت عربستان، امارات و قطر متعهد به پرداخت یک میلیارد دلار برای کمک به سوری ها و یمنی ها شده اند جهان را فریب داد، این کشورها تلاش می کنند از هر طریق ممکن جنگ داخلی وحشتناک در یمن را پایان دهند.

این روزنامه آمریکایی افزود: اگر چه این کشورهای سه گانه کمک هایی را برای امور انسانی به سوریه و یمن اختصاص داده اند اما ترامپ در سخنرانی خود توجه به این مساله نداشت که آنچه می گوید مخالف آن چیزی است که سازمان ملل متحد و دیگر سازمان های ارائه دهنده کمک های انسانی در خصوص نقش عربستان و امارات در شعله ور شدن جنگ در یمن بر آن تاکید دارند و همچنین در تعارض با گزارشات منتشر شده از سوی محققان بین المللی است که ائتلاف عربی به رهبری ریاض و ابوظبی را به ارتکاب جنایات جنگی و شکنجه زندانیان متهم کرده اند.

ترامپ در بخش دیگری از سخنان خود مدعی شد خروج از توافق هسته ای با ایران مورد تایید و استقبال بسیاری از کشورهای خاورمیانه واقع شده است اما واقعیت بیانگر آن است که تنها اسرائیل، عربستان، امارات و بحرین موافق این اقدام رئیس جمهور آمریکا بوده و آن را مورد تایید قرار داده اند.

کد خبر: 971258

وب گردی

وب گردی