ماکرون: همه امضاء کنندگان برجام باید آنرا رعایت کنند

رئیس جمهوری فرانسه در نشست امروز شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از وی به سخنرانی پرداخت و گفت: همه امضا کنندگان برجام باید آنرا رعایت کنند.

به گزارش ایسکانیوز، امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه در نشست امروز شورای امنیت به ریاست دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا پس از وی به سخنرانی پرداخت و گفت: همه امضا کنندگان برجام باید آنرا رعایت کنند. همه مفاد برجام نه تنها توسط انگلیس و فرانسه و آلمان؛ بلکه توسط همه طرف ها باید رعایت شود. باید بتوانیم مبنائی برای مذاکرات جدید داشته باشیم.

وی مدعی شد: در این چارچوب باید بحث موشک های بالستیک آن ها را هم پوشش دهیم. ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد. باید قواعدی را برای مذاکرات جدید درباره آینده پرونده هسته ای ایران ایجاد کنیم.

ماکرون گفت: درباره ایران، هدف ما واحد است اما با ترامپ درباره وسیله اختلاف نظر داریم.

وی افزود: برجام کامل نیست؛ اما گامی در مسیر صحیح بود. برجام یک توافق جدی است.

رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد: همه طرف ها باید برجام را رعایت کنند. علیرغم خروج آمریکا از برجام؛ ایران همچنان پایبند به این توافق است. همه باید به برجام احترام بگذارند.

ماکرون مدعی شد: هدف ما درباره ایران، یکسان است یعنی ایران نباید به بمب اتمی برسد و اینکه ایران باید فقط از انرژی اتمی کاربردهای صلح آمیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: تحریم تنها راه چاره درباره ایران نیست. نمی شود فقط با تحریم و تنبیه با ایران روبه رو شد. درباره ایران همه کشورها متحد بودند؛ اما امریکا از برجام خارج شد.

رئیس جمهور فرانسه ادعا کرد: در خاورمیانه سلاح هائی که به حوثی ها و حزب الله ارسال می شود نشان دهنده خطر است. خطر این سلاح ها و خطر تروریسم کم نشده است. باید در این مسیر با هم متحد شویم.

ماکرون گفت: ما همچنان به تعهد خود به منع تکثیر سلاح های کشتار جمعی عمل می کنیم. در این راستا دوباره خواستار اتحاد همه هستم. اگر این نظام را نداشته باشیم؛ معماری این سیستم به هم می خورد.

کد خبر: 971264

وب گردی

وب گردی