آمریکا از ذخایر نفتی خود برای جبران کمبود نفت ایران استفاده نمی کند

وزیر انرژی آمریکا بر این باور است که دولت ترامپ قصد ندارد از ذخایر راهبردی نفتی خود برای جبران تاثیرات ناشی از تحریم‌های ایران استفاده کند.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ ریک پری وزیر انرژی آمریکا روز چهارشنبه در سخنانی گفت: دولت ترامپ در حال بررسی آزادسازی ذخایر نفتی خود برای جبران تاثیرات ناشی از تحریم های نفتی ایران نیست و به جای آن به تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان تکیه خواهد کرد تا شرایط بازار انرژی را باثبات حفظ کنند.

وی در جمع خبرنگاران در وزارت انرژی آمریکا افزود: اگر شما به ذخایر راهبردی نفتی توجه داشته باشید و بخواهید آن را به بازار عرضه کنید، این مساله تاثیر ناچیز و کوتاه مدتی بر بازار خواهد داشت.

تحلیلگران انرژی ماه هاست که این گمانه زنی را مطرح کرده اند که دولت ترامپ احتمالا از ذخایر راهبردی نفتی آمریکا برای کمک به کاهش قیمت انرژی در آستانه انتخابات میان دوره‌ای کنگره در 6 نوامبر استفاده خواهد کرد. افزایش قیمت نفت یک خطر سیاسی بزرگ برای رئیس جمهور آمریکا و جمهوریخواهان به شمار می رود.

ذخایر نفتی راهبردی آمریکا اکنون به حدود 660 میلیون بشکه رسیده است که بخش عمده آن در تگزاس و لوئیزیانا قرار دارد.

وزیر انرژی آمریکا اظهار داشت: در حالی که احتمال افزایش قیمت نفت در کوتاه مدت وجود دارد ولی من نگرانی بابت این مساله ندارم و مطمئن هستم که عرضه و تولید جهانی می تواند تاثیرات ناشی از تحریم های ایران را جذب کند.

وی گفت: اگر عراق اجازه انتقال نفت منطقه کردستان را بدهد روزانه 300 هزار بشکه نفت وارد بازارهای جهانی خواهد شد. روزانه 300 هزار بشکه نفت نیز از منطقه بی طرف در مرز عربستان سعودی و کویت می تواند به زودی وارد بازارهای بین المللی شود.

بازارهای بین المللی به شدت نگران تاثیرات ناشی از اعمال مجدد تحریم های نفتی ایران از سوی آمریکا هستند. این تحریم ها قرار است از 4 نوامبر یعنی 13 آبان مجددا اعمال گردد. تولید کنندگان نفت اوپک و روسیه هفته گذشته نشستی را برگزار کردند ولی با هرگونه افزایش سریع تولید مخالفت کرده اند.

این اقدام به معنای مخالفت با درخواست ترامپ برای افزایش تولید نفت و کمک به کاهش قیمت های جهانی بوده است.

کاخ سفید از مشتریان ایران خواسته است تا واردات نفت از این کشور را به صفر برسانند.

منبع: تسنیم

400

کد خبر: 971304

وب گردی

وب گردی