آمریکا با تسلط امنیتی اسرائیل بر کشور فلسطین موافق است

نتانیاهو پس از دیدار با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد از موافقت آمریکا با ادامه تسلط امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری پس از تشکیل کشور فلسطین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت: واشنگتن هرگز با ادامه تسلط امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری پس از برقرار شدن صلح بر اساس راه حل دو دولتی مخالفتی ندارد.

وی پس از دیدار با ترامپ رئیس جمهور آمریکا در روز گذشته افزود: آمریکا در صورت تحقق راه حل دو دولتی برای حل نزاع اسرائیلی – فلسطینی از ادامه تسلط امنیتی اسرائیل بر کرانه باختری حمایت خواهد کرد و اسرائیل نیز در قالب هر گونه توافقی برای صلح از تسلط امنیتی خود بر منطقه میان رود اردن و دریای مدیترانه حفاظت خواهد کرد.

نتانیاهو ادامه داد: برخی مسائل قابل قبول نیست، ما به روشنی اعلام می کنیم که اسرائیل هرگز از تسلط امنیتی خود بر غرب اردن تا زمانی که من نخست وزیر هستم دست بر نخواهد داشت و معتقدم آمریکا نیز این مساله را قبول دارد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمایل به تاسیس کشور فلسطین در دوره نخست وزیری خود دارد گفت: بهتر است این گونه سوال کنید که موافق با چه کشوری هستم، این آن چیزی است که من در سخنان خود به آن اشاره کردم، باید مشخص شود چه کسی تسلط امنیتی را در دست دارد.

ترامپ همچنین روز گذشته در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نتایاهو دیدار کرد و تاکید کرد توافق قرن در 2 یا 3 ماه آینده اعلام خواهد شد و افزود برای حل نزاع اسرائیلی – فلسطینی بر اساس راه حل دو دولتی تلاش خواهد کرد و آن را بهترین راه حل دانست.

کد خبر: 971330

وب گردی

وب گردی