امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه «برای اداره کشور در زمان حال باید به سازوکار دفاع مقدس بازگردیم»، گفت: امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است.

به گزارش ایسکانیوز ازپایگاه اطلاع رسانی سپاه پاسداران، سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری روز پنجشنبه در سی‌امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد در وزارت جهاد کشاورزی، افزود: «اگر انتظار داریم آمریکا یا اروپا یا دیگری که سر میز ممکن است هنگام خوردن قهوه، لبخندی هم به ما بزنند، مشکلات ما را حل کنند، اشتباه می‌کنیم؛ اگر دیر به این اشتباه پی ببریم فرصت جبران را نداریم.»
وی به نقش جهاد سازندگی در طول 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: امام بزرگوار به حقیقت فرمودند که نقش عزیزان جهاد سازندگی، کمتر از نیرو‌های نظامی در طول 8 سال دفاع مقدس نبوده است.
سرلشکر باقری ادامه داد: امروز سالروز عملیات ثامن‌الائمه است؛ هیچ‌گاه فراموش نمی‌کنیم که اقدامات مهندسی جهاد سازندگی برای این عملیات از جمله ساخت جاده راهبردی وحدت، نقش بسیار مهمی در شکست حصر آبادان داشت.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح افزود: مقدمات جنگ تحمیلی صدام علیه ایران اسلامی از زمانی آغاز شد که مردم ما برای به پیروزی رساندن انقلاب در خیابان‌ها تظاهرات می‌کردند.
«مقارن با پیروزی انقلاب اسلامی، توسعه کمی و کیفی ارتش آغاز شد و این ارتش بعثی جائر، خودش را برای یک تجاوز بزرگ آماده می‌کرد.»
وی با بیان اینکه ما در دفاع مقدس، سیم خاردار و گونی برای ساختن سنگر نداشتیم، اما مقاومت کردیم و پیروز شدیم، اضافه کرد: در زمانی از دفاع مقدس به مردم اعلام می‌شد که برای ساختن سنگر در جبهه‌ها، گونی‌های شکر و برنج خود را به جبهه برسانند.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: ما با این‌گونه مشکلات و کمبود امکانات دست و پنجه نرم می‌کردیم در حالی که رژیم بعث عراق در روز‌های نخست جنگ 400 فروند جنگنده داشت و در پایان جنگ نیز 700 فروند جنگنده پیشرفته روز دنیا را از شوروی و کشور‌های اروپایی دریافت کرده بود.
سرلشکر باقری ادامه داد: ایران که روزی در کنار کارخانه نورد در 10 کیلومتری اهواز با ارتش بعث می‌جنگید و ما مطمئن نبودیم که صبح فردای آن روز اهواز تصرف می‌شود یا نه و ایرانی که همه شهرهایش زیر بمباران و موشک‌باران صدام بود و منافقین نیز روزی 50 تا 60 نفر از مردم را می‌کشتند و تحریم هم چندبرابر حال‌حاضر بود، امروز در صد‌ها کیلومتر دورتر از خاک کشور با تهدید درگیر است.
«امروز عناصری از مجربین جنگ ما به عنوان مستشار به دعوت سوری‌ها و عراقی‌ها به آنجا می‌روند و مشورت می‌دهند و در حدی آموزش می‌دهند و هدایت کلی می‌کنند و این اتفاقات می‌افتد.»
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: کار سوریه تمام بود؛ 80 درصد سوریه سقوط کرده بود و روسیه‌ای نیز نبود. چه اتفاقی افتاد؟ چه شده که امروز دیگر حرفی از سرنگونی بشار اسد و جابجایی حکومت سوریه نیست.
وی افزود: «در عراق نیز آگاهان نظرشان بر این است که زبانم لال، قطعا بغداد و عتبات عالیات سقوط می‌کرد.اما چه اتفاقی افتاد؟ عده‌ای که نفس دفاع مقدس داشتند رفتند کمک کردند و مرده زنده شد و معجزه اتفاق افتاد.»
سرلشکر باقری با بیان اینکه امروز کشور تشنه خدمات جهاد سازندگی است، گفت: هنوز محرومیت‌ها دیده می‌شود و جای جهاد سازندگی در کشور خالی است.

انتهای پیام/

کد خبر: 971349

وب گردی

وب گردی