شفر: از عملکرد استقلال راضی‌ام/ فغانی را تشویق می‌کردم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: در دربی، خوب کار کردیم و دو شانس مسلم گلزنی داشتیم.

به گزارش گروه ورزشی ایسکانیوز، وینفرد شفر در نشست خبری بعد از دیدار تیم‌های فوتبال استقلال و پرسپولیس که با نتیحه بدون گل به پایان رسید، گفت: بازی بسیار سختی برای هر دو تیم بود. هر دو تیم بسیار جنگیدند و با تمام وجود در زمین حاضر شدند. برای همین کار تاکتیکی برای هر دو تیم سخت شد. ما خوب کار کردیم و دو شانس هم داشتیم. در یک صحنه فرشید اسماعیلی نباید با توپ زیاد حرکت می‌کرد و باید شوت می‌زد. از عملکرد تیمم راضی هستم، اما از نتیجه نه.

وی افزود: یکی از بازیکنان پرسپولیس دچار مصدومیت شد؛ از این بابت متأسفم و برای او آرزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم زود به میادین برگردد. خوشحالم بابت بازیکنان جوانی که داریم، مانند الهیار صیادمنش و سجاد آقایی. این بازیکنان قدم به قدم بهتر می‌شوند. شاید در یک بازی 30 دقیقه بازی کنند و در بازی بعدی یک نیمه،‌ این بازیکنان قدم به قدم جلو می‌روند و بازی به بازی بهتر می‌شوند. ما بازیکنان جوان و با استعدادی خوبی داریم. هواداران ما می‌دانند باید از این بازیکنان حمایت کنند و همچنین می‌دانند چه زمانی باید از تیم حمایت کنند و من بابت این موضوع از آنها تشکر می‌کنم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در مورد واکنش‌هایش به این موضوع که او همواره می‌گوید به داوری کاری ندارد،‌ اما در این بازی اعتراض‌های زیادی به داوری داشته است، تصریح کرد: یک اصطلاحی است که می‌گوید که شما شاید باید عینک‌تان را بیشتر تمیز می‌کردید. من هر موقع با داور صحبت می‌کردم بسیار خوب حرف می‌زدم و می‌گفتم تصمیمات خوبی گرفته‌ای و همیشه او را تشویق می‌کردم. داور امروز عملکرد خوبی داشت. همه می‌دانند داور این بازی یک داور در سطح بالای جهانی است. شاید شما یک مقدار از زمین فاصله داشتید به همین خاطر اینطور به نظر می‌آمده است. در بازی بعد کمی به نزدیکی زمین بیاید.

«شما می‌گویید از عملکرد تیمم راضی هستم،‌ اما تماشاگردان یک بازی سرد و بی ‌روح را دیدند.»، شفر در واکنش به طرح این موضوع گفت: سؤال این است که شما می‌خواهید از بازی چه برداشتی داشته باشید. شاید کار تاکتیکی و فوتبال تک ضرب برای هر دو تیم غیر ممکن است. من الان می‌گویم و قبلاً هم گفته‌ام پرسپولیس بسیار بهتر از سال گذشته بازی می‌کند. ما فصل گذشته پرسینگ بسیار خوبی داشتیم و الان هم می‌بینیم که خیلی از تیم‌ها این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: بازی چلسی و لیورپول نیز همین‌طور بود. ما می‌توانیم فقط زیبا بازی کنیم، اما باید به فکر نتیجه هم باشیم. بعضی وقت‌ها ما پاس بلند می‌دهیم، اما به ما گفته می‌شود که چرا پاس بلند می‌دهید. ما باید با توجه به شرایط هر مسابقه هر کاری که در آن بازی ممکن است، انجام دهیم. با توجه به پرسینگی که پرسپولیس انجام می‌داد سخت بود که پاس کوتاه بدهیم، اما شما دیدید که ما موقعیت هم داشتیم و اگر شوت اسماعیلی تبدیل به گل می‌شد یک بر صفر پیروز می‌شدیم. زمانی که تیم حریف خوب پرس می‌کند، پاسکاری کوتاه سخت است و باید با توجه به شرایط هر مسابقه همان کار را انجام داد.

این مربی آلمانی درباره تعویض‌هایش در این مسابقه و اینکه بازیکنان تازه وارد نتوانستند تأثیری در جریان بازی داشته باشند، عنوان کرد: من منظور سؤال شما را متوجه نمی‌شوم، آیا انتظار این بود که ما دروازه‌بان یا مدافعان‌مان را تعویض کنیم؟ مرتضی تبریزی دچار گرفتگی شد و نمی‌توانستیم او را تعویض نکنیم. روح‌الله باقری هم خسته بود که به جای او الهیار صیادمنش را آوردیم. ما می‌توانستیم بازیکن دفاعی هم به زمین بیاوریم، اما دنبال برد بودیم. صیادمنش خیلی خوب کار کرد و در یک صحنه از جناح راست نفوذ خوبی داشت و خطای خوبی هم گرفت،. حتی داور می‌توانست به بازیکن پرسپولیس کارت زرد بدهد. ما دنبال این بودیم که روی دروازه حریف فشار بیاوریم. یک بار هم روی حرکت قائدی توپ به دست بازیکن پرسپولیس خورد، اما دیدن آن صحنه کار سختی بود. چیزی که ما می‌خواستیم این بود که مهاجمان‌مان در جلو محکم و سخت کار کنند.

وی افزود: کار هجومی‌مان بد نبود، اما در کرنرها کارمان خوب نبود. ما به بازیکنان‌مان گفته بودیم که دروازه‌بان پرسپولیس روی کرنرها خوب عمل می‌کند و شروع مجدد خوبی دارد، اما بازهم کرنرهای ما به نحوی بود که دروازه‌بان حریف آنها را کنترل می‌کرد. ما تغییراتی ایجاد کردیم،‌ چون بازیکنان‌مان خسته بودند و فکر می‌کردیم می‌توانیم در جناحین به حریف ضربه بزنیم. دلیل تعویض صیادمنش هم همین بود. الحاجی گرو را هم به زمین آوردیم تا توپ را برای ما کنترل کند. بازهم باید روی پاس و ضربات آخر تمرین و تمرین بیشتر داشته باشیم. مربعی که ما در وسط زمین خودمان داشتیم، عملکرد آنها بسیار مهم بود، چون در بازی که با السد در تهران داشتیم گل خوردیم، اما امروز این ضعف را پوشش دادیم و سعی کردیم بازی‌سازی پرسپولیس را تا حد زیادی متوقف کنیم واگر یک شوت اسماعیلی به گل می‌رفت شاید ما پیروز می‌شدیم، اما بازهم خیلی مهم نیست!

سرمربی تیم فوتبال استقلال در پاسخ به این سؤال که هواداران استقلال از او برد می‌خواهند و چرا استقلال با وجود بهترین بازیکنان، نتایج خوبی را کسب نمی‌کند و در دربی نیز برنامه‌ای نداشته است و تنها 115 پاس صحیح داشته‌اند، گفت: فقط مقابل این سؤال باید لبخند بزنم! شما باید بازی‌های جام جهانی را یک بار دیگر ببینید. امیدوارم حرف من این سوءتفاهم را ایجاد نکند که به دنبال یاد دادن چیزی هستم، اما بازیکنان اسپانیا در یک بازی بیش از هزار پاس بین یکدیگر رد و بدل کردند، اما از جام جهانی حذف شدند. الان می‌توانم بگویم اسپانیا از تیم‌هایی که به مرحله بعد رفتند، بهتر بود. تیمی مثل بلژیک مقابل اسپانیا که بازیکنانش هزار پاس به هم می‌دادند تنها 400 پاس می‌داد،‌ اما به مرحله بعد صعود کرد. کرواسی در هر بازی حدود 300 پاس می‌داد، اما به فینال صعود کرد و اسپانیا با 1000 پاس باعث می‌شد تا دروازه‌بان حریف برود داخل دروازه بخوابد.

شفر خاطر نشان کرد: اگر شما جام جهانی را یک بار دیگر نگاه کنید کرواسی بیشتر از فرانسه پاس می‌داد، اما در نهایت فرانسه قهرمان شد. چطور می‌گویید پرسپولیس بازی را بیشتر کنترل کرد، در حالی که روی ضربه کرنر و ایستگاهی توپ روی دروازه ما می‌آمد. آنها هیچ شوتی روی دروازه رحمتی نداشتند. ما دو شوت داشتیم آن هم روی دفاع فشرده هر دو تیم بود. تعداد پاس مهم نیست،‌ چیزی که مهم است پاس خوب آخر به مهاجم است. درصد در اختیار داشتن توش مهم نیست، یک تیمی مثل اسپانیا می‌تواند بارها پاس بدهد، اما دروازه‌بان حریف بایستد و نگاه کند، چون خطری روی دروازه‌اش نیست. تعداد پاس مهم نیست و مهم موقعیت نهایی مهاجمان است. چرا مودریچ بهترین بازیکن جهان شده است؟ چون بهترین پاس آخر را به مهاجمان می‌رساند. شاید اگر دو دفاع وسط ما تمام طول بازی را به هم پاس بدهند آن زمان بگویند استقلال بازی را کنترل کرده است،‌ اما آیا می‌شود این‌طور گل زد و برنده شد؟ این صحبت من در مورد پرسپولیس نیست و کلی است. پاس آخر مهم است، کنترل کردن بازی مثمرثمر نیست. در جام جهانی روسیه بهترین تیم، تیمی بود که 300 پاس می‌داد، اما اسپانیا با یک هزار پاس حذف شد و به تعطیلات رفت!

وی در خاتمه گفت: می‌توانید به تمرین بیایید تا مفصل‌تر در این باره صحبت کنم. قبل از اینکه صحبت‌هایم را تمام کنم. از اصحاب محترم رسانه تشکر می‌کنم که روز گذشته و امروز با من صحبت کردند و ناراحتی خود را بابت سؤالی که یکی دو روز پیش در تمرین ما مطرح شد، ابراز کردند. از شما تشکر می‌کنم. ما تعامل و همکاری بسیار خوبی با هم داریم که این خیلی مهم است. ممکن است خبرنگاری با رفتارش به وجهه همه خبرنگاران لطمه‌ای وارد کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971375

وب گردی

وب گردی