ذخایر کالاهای اساسی در وضع بسیار خوب/ مردم اسیر جنگ روانی رسانه‎ای نشوند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخایر کالاهای اساسی بسیار مطلوب است و هیچ کمبودی نداریم.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمود حجتی در سی امین گردهمایی فرماندهان مهندسی رزمی جنگ جهاد که با حضور فرماندهان و سردار باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد با اشاره به اینکه سهم ارز و دلار در اقتصاد ما بسیار محدود است افزود: ذخایر کالاهای اساسی به وفور وجود دارد و مشکلی برای تامین نیازهای اساسی نداریم و ارز فقط روی برخی از کالاها تاثیر گذاشته است.

او گفت: قیمت ها افزایش یافته ولی آنچه در سفره مردم است شامل لبنیات، گوشت ،نان و دیگر کالاهای اساسی بدون هیچ مشکلی تامین می شود.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: در حال حاضر برای مصرف یک سال،​ گندم در سیلوهای داخل کشور وجود دارد و حتی برای تامین نیاز سالهای بعد نیز برای تامین کالاهای اساسی کمبودی نخواهیم داشت.

حجتی گفت: ارز دولتی 4200 تومانی برای تامین دارو، کالاهای اساسی و مواد اولیه کارخانجات تامین شده است و ارز به وفور در اختیار متقاضیان قرار می گیرد.

او افزود: انواع راهکارها برای مقابله با شرایط اقتصادی موجود پیدا شده است و در صورت افزایش فشارها مسیر باز است و با مشکلی مواجه نخواهیم­ شد.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: وضعیت حال حاضر،­ نتیجه جنگ روانی فضای مجازی و رسانه های بیگانه است و در تامین کالاهای اساسی کوچکترین کمبودی وجود ندارد.

حجتی افزود: گرچه هیچ کمبود و مشکلی در تامین کالاهای مورد نیاز نداریم اما نقاط ضعفی برای مقابله با این شرایط داشتیم و در حال رفع این مشکلات هستیم و رفع این مشکلات زمان طولانی نخواهد بود.

اوتصریح کرد: شرایطی که امروز با آن مواجه ایم بیشتر از آنکه واقعی و اقتصادی باشد جنگ روانی و فشار رسانه ای است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی کشاورزها که دوست و همکار بودند تحت تاثیر این فشارهای روانی قرار گرفتند که این مسئله در حال رفع شدن است.

حجتی افزود: ظرفیت ها و توانمندی های اقتصادی بسیار خوبی در کشور وجود دارد و امروز 40 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داریم و صادرات نفتی نیز حتی از سال 94 نیز بیشتر است ما مشکل آنچنانی نداریم و خودمان به خودمان بد می کنیم.

او گفت: بر اساس آمارها،​ میزان واردات نیازهای اساسی 40 تا 50 میلیارد دلار بیشتر نبوده است بنابراین باید با پشتیبانی یکدیگر، حمایت مردم و تدبیر مسئولان این دوره را به خوبی پشت سر بگذاریم.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: دشمنان خارجی همه­­­ظرفیت ها و توانمندی های خود را در جهان و در عرصه بین الملل به کار گرفتند و اگر ما در دام جنگ روانی آنها گرفتار نشویم مشکلی برای عبور از این بحران نخواهیم داشت.

حجتی تاکید کرد: مشکلات اقتصادی آنطور که در فضاهای مجازی و رسانه های بیگانه جلوه می دهند نیست بنیه اقتصادی کشور فوق العاده قوی تر از هر زمان دیگر است ما باید خودمان را باور کنیم و ­توانمندی های کشور را بشناسیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

کد خبر: 971393

وب گردی

وب گردی