افزایش خط اعتباری خودروسازان به ۱۰ هزار میلیارد تومان/ قیمت‌ها تعدیل شود

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: خط اعتباری خودروسازان هر کدام ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه، ذینفع واحد حذف و خط اعتباری قطعه‌سازان هر چقدر بوده حداقل دو برابر شود. این کار‌های اساسی باید انجام و تصمیم گیری برای آن زود صورت بگیرد در غیر این صورت واحد‌ها تولیدی به مشکل خواهند خورد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، محمدرضا نجفی منش،با بیان اینکه قطعه سازان چند مشکل اساسی دارند، اظهار کرد: یکی از مهمترین مشکل قطعه سازان افزایش قیمت مواد اولیه است اما، قیمت کالا‌های آن‌ها متناسب با آن افزایش نیافته است.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی افزود: به عنوان نمونه قیمت آلومینیوم به کیلویی ۳۸ هزار تومان رسیده در حالی که قطعه‌سازان قرارداد‌های خود را با قیمت ۸ هزار تومان منعقد کرده‌اند و اگر افزایش قیمت برای آن‌ها اعمال نشود به مشکل بر خواهند خورد.

او افزود: برای رفع این مشکلات باید واردات مواد اولیه آسان شود، تخصیص ارز صورت گیرد و قیمت‌ها تعدیل شود.

نجفی منش با اشاره به مشکل نقدینگی قطعه سازان خاطرنشان کرد: بیشتر مواد اولیه وارداتی قطعه سازان به صورت نقدی یا پیش پرداخت خریداری می‌شود، اما پروسه خرید تا ترخیص آن‌ها چند ماه طول می‌کشد و این زمان قطعه سازان را از نظر نقدینگی با مشکل مواجه می‌کند.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی با انتقاد از شورای رقابت گفت: این شورا با تاخیر چندماهه قیمت‌ها را بررسی می‌کند و افزایش قیمتی که باید در سال قبل اعمال می‌شد را در سال جدید اعلام می‌کند و بالطبع در سال جدید نیز قیمتی اعلام نمی‌کند و بر مشکلات اضافه می‌کند.

او ادامه داد: پیشنهاد این است همانند گذشته که قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین می‌شد و سازمان حمایت آن را کنترل می‌کرد به همان رویه برگردد به دلیل اینکه با این روش به مدت ۱۰ سال قیمت‌ها رشد آنچنانی نداشت و کالا هم به میزان کافی در اختیار مردم قرار می‌گرفت.

نجفی منش با اشاره به رشد قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی تصریح کرد: خط اعتباری خودروسازان هر کدام ۱۰ هزار میلیارد تومان اضافه، ذینفع واحد حذف و خط اعتباری قطعه‌سازان هر چقدر بوده حداقل دو برابر شود.

رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی تاکید کرد: این کار‌های اساسی باید انجام و تصمیم گیری برای آن زود صورت بگیرد در غیر این صورت واحد‌ها تولیدی به مشکل خواهند خورد.

منبع: میزان

انتهای پیام/

کد خبر: 971410

وب گردی

وب گردی