«وزیر علوم» هفته آینده برای پاسخ به سؤال نمایندگان به مجلس می رود

وزیران علوم، تحقیقات و فناوری و فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پاسخ به پرسش جمعی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی حضور می یابند. همچنین لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم در صحن علنی بررسی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، مجلس شورای اسلامی هفته آینده روزهای یکشنبه، سه شنبه و چهارشنبه جلسه علنی دارد.
قرار است هفته آینده «منصور غلامی» وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، به پرسش های نادر قاضی پور و محمدحسین فرهنگی نمایندگان ارومیه و تبریز (یک مورد) و محمدرضا صباغیان و سیدمحمدجواد ابطحی نمایندگان بافق و خمینی شهر (یک مورد) پاسخ دهد.
همچنین «سیدعباس صالحی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، باید برای پاسخ به پرسش های نصرالله پژمان نفر نماینده مشهد، در صحن حضور یابد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار است در جلسات هفته آینده لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و طرح یک فوریتی اصلاح ماده 242 قانون آیین دادرسی کیفری را بررسی کنند.
بررسی لایحه معافیت وزارتخانه و موسسه های دولتی از پرداخت هزینه های ثبتی، لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور، لایحه اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان و طرح اصلاح ماده 133 قانون مالیات های مستقیم نیز در دستور کار هفته آینده مجلس قرار دارد.
نمایندگان مجلس قرار است در جلسات هفته آینده، گزارش کمیسیون کشاورزی در مورد توقف اجرای حکم قانونی بند خ ماده 33 قانون برنامه ششم توسعه در مورد بخشودگی سود و کارمزد و جریمه وام های دریافتی کشاورزان خسارت دیده از حوادث غیرمترقبه و امهال اصل وام آنان به مدت سه سال را بررسی کنند.
تشکیل کمیسیون مقابله با تحریم ها در مجلس بررسی می شود
بررسی تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران و همچنین گزارش کمیسیون عمران در مورد بخشنامه های وزارت راه و شهرسازی در زمینه قانون نظام مهندسی در دستور کار هفته آتی مجلس قرار دارد.
نمایندگان مردم قرار است گزارش کمیسیون اقتصادی مبنی بر تصویب تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در پنج سال گذشته و تقاضای عده ای از نمایندگان در مورد رسیدگی به طرح جامع مدیریت شهری را بررسی کنند.

همچنین قرار است تقاضای عده ای از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه بررسی الحاق جمهوری اسلامی ایران به لایحه کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم و تقاضای عده دیگری از نمایندگان مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه مقابله با تحریم ها بررسی شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 971453

وب گردی

وب گردی