معاون روابط کار وزارت تعاون استعفا داد

معاون روابط کار وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی که جزو مشمولین قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان است از تقدیم استعفای خود به سرپرست این وزارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی اسکانیوز، احمد مشیریان، گفت: از مدت ها قبل استعفای خود را به انوشیروان محسنی بندپی ارائه کرده ام و منتظر تایید آن هستم.
او افزود: من نیز جزو مدیران مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستم.
بجز مشیریان ، «حمید کلانتری» معاون امور تعاون این وزارتخانه و تعدادی از مدیران شرکت شستا نیز مشمول قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان هستند.
این قانون در جلسه علنی روز سه شنبه ششم شهریور 1397 مجلس شورای اسلامی تصویب نهایی شد و در تاریخ 21 شهریور به تأیید شورای نگهبان رسید.
رییس جمهوری 27 شهریور 97 در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان» را جهت اجرا به سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد.
متن قانون اصلاح قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان به شرح زیر است:
ماده واحده - تبصره (1) ماده واحده قانون ممنوعیت بکارگیری بازنشستگان مصوب 1395/2/20 به شرح ذیل اصلاح می شود:
تبصره 1- بکارگیری بازنشستگان، در سمت های مذکور در بندهای (الف)، (ب) و(ج) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب 1386/7/8 و همچنین بکارگیری بازنشستگان در نیروهای مسلح با مجوز فرمانده معظم کل قوا مجاز است.
بکارگیری بازنشستگان وزارت اطلاعات تا سقف یک درصد (1٪) از مجموع نیروهای شاغل رسمی این وزارتخانه در هر رده مدیریتی صرفا در وزارتخانه مذکور مجاز است.
جانبازان بالای 50 درصد (50٪)، آزادگان بالای سه سال اسارت و فرزندان شهدا از شمول این قانون مستثنی هستند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

کد خبر: 971464

وب گردی

وب گردی