تداوم پرداخت وام گازرسانی به مردم زاهدان تا سقف ۱۰ هزار مشترک

پرداخت وام ۲ میلیون تومانی گازکشی داخلی منازل که به دستور رئیس‌جمهوری و با همکاری بانک مرکزی به مردم زاهدان تعلق گرفته است، تا سقف ۱۰ هزار مشترک و به صورت قرض‌الحسنه ادامه دارد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، رضا پنجابی، سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان درباره محقق شدن پرداخت وام ۲ میلیون تومانی گازکشی داخلی منازل مردم زاهدان، گفت: این وام بر اساس دستور رئیس‌جمهوری در سفر به استان سیستان و بلوچستان و با همکاری بانک مرکزی به مردم زاهدان تعلق گرفته است.

او افزود: پرداخت وام از تاریخ ۲۳ تیرماه امسال به صورت قرض‌الحسنه آغاز و بانک ملی ایران به عنوان بانک عامل از سوی بانک مرکزی برای پرداخت وام به مردم در نظر گرفته شده است.

سرپرست شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، سقف پرداخت وام را برای ۱۰ هزار مشترک گاز اعلام کرد و ادامه داد: در صورت استقبال مردم و هماهنگی آنان با سازمان نظام و مهندسی برای انجام لوله‌کشی گاز داخل منازل و انشعاب‌گیری، سقف پرداخت وام می‌تواند افزایش یابد.

پنجابی، درباره اعطای تسهیلات به مشترکانی که پیش از تاریخ یادشده گازکشی داخلی منازل را انجام داده‌اند، اظهار کرد: مشترکانی که پیش از تیرماه امسال اقدام به لوله‌کشی داخلی منازل خود کرده‌اند و با مشکل مالی مواجه بودند می‌توانند با مراجعه به بانک از دریافت وام جعاله بهره‌مند شوند.

حسن روحانی، رئیس‌جمهوری، آذرماه سال ۹۶ در سفری که به زاهدان داشت به مردم این شهر وعده داد تا بانک مرکزی وام ۲ میلیون تومانی برای انجام گازکشی منازل در اختیار مردم این شهر قرار دهد. این دستور بلافاصله در شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان و استانداری مطرح و بررسی شد.

با پیگیری‌های وزیر نفت و شرکت ملی گاز، سرانجام اعطای وام قرض‌الحسنه به مردم زاهدان برای گازکشی داخلی منازل، در اردیبهشت امسال از سوی بانک مرکزی تصویب و ابلاغ شد. شایان ذکر است در ابتدا این وام به صورت جعاله در نظر گرفته شد، اما این موضوع به سبب وضع معیشتی مردم زاهدان از سوی شرکت گاز سیستان و بلوچستان مورد اعتراض واقع و در نهایت اعطای وام قرض‌الحسنه، تصویب شد.

شایان ذکر است که ابتدا وام برای مردم زاهدان در نظر گرفته شده بود، اما با پیگیری وزارت نفت و شرکت گاز استان سیستان و بلوچستان، اعطای وام گازکشی داخلی منازل برای همه مردم سیستان و بلوچستان که گاز طبیعی به منطقه زندگی آنها وارد شود، تصویب شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971555

وب گردی

وب گردی