راهنمای کاربردی نرم افزارهای تحلیل باد منتشر شد

کتاب «راهنمای کاربردی نرم افزارهای تحلیل باد» ترجمه و تالیف دکتر محمد حسن صادقی روشن، توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تاکستان منتشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، شناسایی شرایط باد در هر منطقه نقش اساسی در مکان‌یابی و جانمایی تاسیسات انسان ساخت با اهداف متنوع تولید انرژی، کنترل آلودگی، فرسایش، توریسم و ... دارد. از طرفی از آنجا که وقوع طوفان های گرد و خاک و حرکت ماسه های روان هر ساله خسارت فراوانی بر بدنه منابع اقتصادی و تاسیسات زیربنایی مناطق در معرض فرسایش بادی کشور وارد می سازد، لذا ضروری است تا با شناسایی اراضی حساس به فرسایش و عامل فرساینده آن توان یا پتانسیل این اراضی از نظر حمل ماسه و ایجاد طوفان های گرد و خاک مورد بررسی قرار گیرد تا ضمن شناسایی و مکان یابی اراضی حساس و پهنه بندی آنها در کلاس های خطر مناسب ، نسبت به انجام عملیات کنترلی با رعایت اولویت اراضی حساس تر اقدام شود.

این مجموعه شامل نرم افزارهای کاربردی در رابطه با تحلیل شرایط باد و تعیین جهت حرکت و قدرت فرسایندگی ماسه های روان با استفاده از داده های بومی ایستگاه های هواشناسی کشور است و از این رو می تواند مورد استفاده دانشجویان، کارشناسان و محققان کشور در زمینه منابع طبیعی واقع شود.

این کتاب شامل 7 فصل است که هر یک از فصول مربوط به شکل گیری باد و طوفان استو فصل اول این کتاب درباره کلیات و نحوه شکل گیری باد، فصل دوم شامل ترسیم نمودار گلباد و گلطوفان، فصل سوم درباره ترسیم نمودار گل‌باد و گل‌طوفان با استفاده از نرم افزار، فصل چهارم درباره ورود داده ها از محیط نرم افزارEXCEL فصل پنجم درباره تبدیل داده ها با کاربرد نرم افزار SYNOP و SABAWIND، فصل ششم درباره تبدیل داده ها با کاربرد نرم افزار WDconvert و دست آخر فصل هفتم درباره ترسیم نمودار گلماسه با کاربرد نرم افزار sand rose graph است.

کتاب «راهنمای کاربردی نرم افزارهای تحلیل باد» ترجمه و تالیف دکتر محمد حسن صادقی روشن، در 151 صفحه، شمارگان هزار نسخه با قیمت 10 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد تاکستان منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971558

وب گردی

وب گردی