عبداللهی‌: ایجاد اشتغال، مهم‌ترین گام در تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر گفت: زمانی که هر دانشجویی بداند با تحصیل در این دانشگاه و کسب مهارت آموزی می‌تواند وارد بازار کار شود قطعا این دانشگاه را به عنوان گزینه اول انتخاب خود در نظر خواهد گرفت.

دکتر اسماعیل عبداللهی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در گفت‌و‌‌گو با خبر‌نگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان گزینه اول هر داوطلب تا سال 1404 گفت: با توجه به زیر ساخت‌ها و امکانات فراوانی که در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد، حضور گسترده دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور رویدادی بزرگ در آموزش عالی بعد از انقلاب است که تا به امروز دستاوردهای چشمگیری در عرصه های مختلف علمی و ورزشی داشته است، پس قطعا قابلیت تبدیل شدن به انتخاب اول هر دانشجو را خواهد داشت.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی با دانشگاه‌‌های مادر کشور برابری داشته و جزء برترین دانشگاه‌‌‌‌‌‌ها به شمار می‌‌روند تا جایی که دستاوردهای بسیاری را در عرصه جهانی کسب کرده‌‌اند.

عبداللهی اظهار داشت: ایجاد اشتغال و کارآفرینی و اطمینان از آینده برای دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی مهم‌ترین گام در تبدیل این دانشگاه به دانشگاه اول کشور است. زمانی که هر دانشجویی بداند با تحصیل در این دانشگاه و کسب مهارت آموزی می‌تواند وارد بازار کار شود قطعا این دانشگاه را به عنوان گزینه اول انتخاب خود در نظر خواهد گرفت. در آینده‌‌ای نه چندان دور دانشگاه آزاد با توجه به وسعتی که در سراسر کشور و حتی خارج از مرزها دارد به انتخاب اول هر ایرانی تبدیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در ادامه درباره کسب یک مهارت توسط هر دانشجو تاکید کرد: برای ایجاد مهارت تخصصی در هر دانشجو به تناسب رشته‌‌ای که تحصیل می‌کند و حتی فراتر از آن باید از مقاطع پایه کاردانی و کارشناسی شروع کرد که توجه و سرمایه گذاری به ورودی‌های ابتدایی در هر دوره‌‌ای قطعا اثرات عمیق‌‌تری در کسب مهارت آموزی نسبت به مقاطع بالاتر تحصیلی دارد.

عبداللهی متذکر شد: در حال حاضر 49 آزمایشگاه و تجهیزات فناور در دانشگاه استان بوشهر وجود دارد که بهره‌مندی از این زیرساخت‌ها و برگزاری دوره‌های مهارت آموزی برای دانشجویان پایه‌‌‌‌ای مستحکم در ایجاد اشتغال و کار آفرینی در بستر دانشگاه است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در واحدهای استان بوشهر دوره‌‌های مهارت آموزی و استارتاپ‌‌‌ها را برای دانشجویان به طور تخصصی برگزار کردیم، ارتباط بیشتر صنعت با دانشگاه را با انعقاد بیش از 20 تفاهم نامه با دستگاه‌‌های اجرایی به ویژه پارس جنوبی داشتیم و از دانشجویان متخصص در این پروژه‌‌ها بهره بردیم. قطعا بر‌گزاری دوره‌‌‌های مهارت آموزی تخصصی و عمومی برای دانشجویان منجر به ایجاد مهارت آموزی و ورود آسان‌‌‌تر به بازار کار خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971570

وب گردی

وب گردی