تایید مسعود بارزانی  بر حق کردها در ریاست جمهوری عراق

رهبر اقلیم کردستان طی گفت وگو با «برهم صالح» اعلام کرد که پست ریاست جمهوری عراق حق همه مردم کردستان است.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، مسعود بارزانی رهبر اقلیم کردستان عراق طی دیدار با « برهم صالح » نامزد اتحادیه میهنی کردستان بر حق مسلم همه مردم کردستان در مورد پست ریاست جمهوری این کشور تاکید کرد.

متن پیام بارزانی در مورد انتخاب نامزد مردم کردستان برای انتخاب رئیس جمهوری عراق:

بە نام خداوند بخشنده مهربان

امروز جمعه ٢٨-٩- ٢٠١٨، آقای دکتر برهم احمد صالح در مورد گفت وگو راجع بە پست ریاست جمهوری بە دیدار ما آمد.

ضمن ابراز احترام برای آقای دکتر برهم، پست ریاست جمهوری حق سیاسی مردم کردستان است و تنها حق یک شخص و حزب سیاسی نیست. موضوعی است کە همە اقلیت‌های عراق بە همراه مردم کردستان در آن دخیل هستند.

بە نظرما بهتر بود کە همە طرف های کردستان در مورد یک نامزد بە توافق می‌رسیدند، اما برادران اتحادیه میهنی بە طور یکطرفه نامزد خود را تعیین کردە و در پی آن طرف های دیگر کردستانی و پارت دموکرات کردستان نیز نامزد خود برای این پست را تعیین کردند.

اکنون نیز برای حل این موضوع لازم است راهکار تعیین نامزد ریاست جمهوری باز هم از سوی احزاب کردستانی باشد و رأی اکثریت مردم کردستان مد نظر باشد.

همچنین بە نظر ما بهتر است کە برای تعیین شخصی برای ریاست جمهوری بە رأی فراکسیون‌های کردستانی در بغداد مراجعه شود و هر کدام از آقایان رأی اکثریت نمایندگان را کسب نماید، بە عنوان نامزد کردستان برای ریاست جمهوری عراق نامزد شود و از همە احزاب می‌خواهم رأی اکثریت فراکسیون‌های کردستانی در بغداد را محترم بشمارند.

انتهای پیام/

کد خبر: 971614

وب گردی

وب گردی