ولایتی: رابطه ایران و چین رابطه ای مثال زدنی است

رئیس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد گفت: رابطه ایران و چین رابطه‌ای مثال زدنی است و دشمنان زیادی دارد که در راس آن آمریکاست. علی رغم دشمنی، این رابطه بهتر از قبل می شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیات مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با وانگ جی سی رئیس موسسه مطالعات بین المللی و استراتژیک دانشگاه پکن از کشور چین که عصر امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد برگزار شد، گفت:خوشحالیم از اینکه چنین ارتباطی بین ایران و چین وجود دارد؛ چراکه قدمت تاریخی رابطه ایران و چین نیاز به بازگو کردن ندارد و رابطه این دو کشور یک رابطه تاریخی است که می خواهیم این رابطه عمق بیشتری پیدا کند.

وی افزود: این چهارمین باری است که هیأتی از چین به ایران سفر کردند و امیدواریم تغییرات مثبتی را در ایران دیده باشند.

دکتر ولایتی ادامه داد: رابطه ایران و چین رابطه‌ای مثال زدنی است و دشمنان زیادی دارد که در راس آن آمریکاست. علی رغم دشمنی این رابطه بهتر از قبل می شود.

در ادامه وانگ جی سی گفت: ما یک گروه چهارنفره از استادان دانشگاه پکن هستیم و اطلاع داریم دکتر ولایتی از دانشمندان و متخصصین کشور و از دیپلمات های باسابقه هستند و نقش اساسی در سیاست خارجی ایران دارند و اندیشه های استراتژیک ایشان در همه حوزه ها به‌خصوص حوزه بین الملل تا چه حد اثرگذار است.

وی ادامه داد: نقش مهم ایران در منطقه قابل انکار نیست و امروز روابط ایران و چین تحت فشارهای ایالات متحده امریکاست؛ اما باید مناسبات‌مان را با این کشور حفظ و تنظیم کنیم.

وانگ جی سی در ادامه با اشاره به سخنان رئیس جمهور در سازمان ملل گفت:سخنان روحانی در سازمان ملل را شنیدم و این سخن که ایران بنای جنگ با آمریکا را ندارد، قبول داریم. جمهوری خلق چین نیز همچون ایران قصدی برای جنگیدن با آمریکا ندارد ولی امیدواریم آمریکا در امور داخلی دو کشور دخالت نکند.

وی اذعان داشت: می خواهیم مناسبات سیاسی و اقتصادی با ایران را گسترش دهیم و امیدواریم با نهادهای مختلف علمی به‌ویژه دانشگاه آزاد اسلامی ارتباط موثر را پایه ریزی کنیم.
البته مناسبات اقتصادی مناسب بوده ولی امیدواریم در مناسبات فرهنگی گام های مؤثری برداشته شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 971618

وب گردی

وب گردی