ولایتی: آمریکایی ها تا خسارت هایشان بیشتر نشده شرق فرات را ترک کنند

مشاور بین الملل رهبر انقلاب گفت:از سوی جبهه مقاومت به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم تا خسارت‌شان بیشتر نشده سوریه و شرق فرات را ترک کنند و آنها قطعا با سرافکندگی از منطقه خارج خواهند شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز، در جلسه امروز دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیأت امنا و رئیس هیأت مؤسس دانشگاه آزاد اسلامی با اعضای هیأت علمی دانشگاه دمشق در محورهایی ازجمله تجزیه سوریه، محور مقاومت، تبادلات علمی و دانشگاهی، بحث و گفتگو شد.

در ادامه این جلسه دکتر ولایتی در پاسخ به سؤال یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه دمشق مبنی بر تجزیه سوریه و حضور مستشاری ایران در این کشور، اظهار کرد: همه کشورها این موضوع را می‌دانند که ایران نقش تعیین‌کننده‌ای را در منطقه دارد.

وی تأکید کرد: شرق و غرب سوریه یکی است و جمهوری اسلامی ایران تا زمانی که دولت سوریه حامی حضور ایران در این کشور باشد، در سوریه خواهد ماند تا استقلال سوریه به‌طور کامل تضمین شود.

مشاور رهبر معظم انقلاب درامور بین الملل تصریح کرد: جبهه مقاومت اجازه نخواهد داد یک وجب از خاک سوریه جدا شود. این موضوع آمریکایی‌ها را عصبانی کرده و به همین دلیل است که آنها همواره می‌گویند که ایران باید از منطقه بیرون برود. از سوی جبهه مقاومت به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم تا خسارت‌شان بیشتر نشده سوریه و شرق فرات را ترک کنند و آنها قطعا با سرافکندگی از منطقه خارج خواهند شد.

دکتر ولایتی افزود: ترامپ خواهد رفت اما سوریه، عراق، لبنان و دیگر کشورهای اسلامی بر جای خواهند ماند؛ همچنین امیدواریم که کشور لیبی از شرّ شیاطین استکبار خلاص شود و امیدواریم دست سعودی‌ها و صهیونیست‌ها از سر مردم یمن کنده شود و مردم یمن به آزادی برسند.

وی در پایان گفت: سرنوشت کل کشورهای منطقه به یکدیگر وابسته است و هدف دشمنان این است کشورهای منطقه را از یکدیگر جدا کنند اما این خواب آشفته آنها هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 971701

وب گردی

وب گردی